סוכות

למה השמחה הגדולה ביותר - דווקא מחוץ לבית?

הסוכה נראית כמו יציאה מהנוחות, אבל דווקא בה טמונה החירות האמיתית. הגלות הזמנית מגלה לאדם שהבית האמיתי שלו הוא לא קירות האבן, אלא הקשר עם הקב"ה והכוח לבחור בשמחה

הרב אייל אונגר
הוספת תגובה
אא
(צילום: Yehoshua Halevi/shutterstock)

הסוכה היא דירת עראי, מקום מגורים זמני, הסוכה היא ביטוי ליציאה מהבית, מעין גלות אחרי יום כיפור...אם נתחיבנו בגלות ביום כיפור אז נצא לסוכה. ומצד שני חג הסוכות קרוי בתורה שלוש פעמים זמן שמחתנו, איך השמחה והגלות מסתדרים יחד?

אחרי יום כיפור יכול האדם לגלות, שהיציבות האמיתית איננה בקירות אבן אלא בתודעה ובמשמעות

האדם נדרש יכול וזו זכות שלו לגלות שמקור החוסן שלו הוא לא הבית הפיזי אלא הבית הפנימי. יש לו בחירה לראות בארעיות לא איום אלא הזדמנות: לגלות שהאדם גדול מהנסיבות שלו.

המציאות משתנה, אבל החירות הפנימית לבחור גישה איך לחיות ולראות את המציאות, זה בידי האדם.

אנו יוצאים מהבית המוגן מרצון, כדי לאמן את עצמנו לשהות גם במקום זמני ולחוש בו שמחה.

הסוכה אומרת: נסיבות החיים לא יגבילו אותנו, שמחה אמתית היא חיבור אל הקב''ה, וזה תמיד קבוע, זה הבית הקבוע שלנו.

להמשך קריאה
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו
שידור חי