
לייף סטייל

לא מעט אנשים מכירים את התסכול: קונים לחם טרי או חבילת לחמניות, נהנים מהם יום או יומיים, ואז מגלים שחלק גדול מהמאפה כבר איבד את הטריות והפך יבש וקשה. במקרים כאלה יש מי שבוחר להכין טוסטים או קרוטונים, אך לא פעם כמויות גדולות של לחם מוצאות את דרכן אל פח האשפה.
למרבה ההפתעה, ישנה דרך פשוטה מאוד שיכולה להחזיר ללחם היבש חלק ניכר מהמרקם והרכות שאבדו לו. כל מה שנדרש הוא מעט מים ותנור חם. תחילה יש להרטיב את הלחם למשך כמה שניות בודדות תחת זרם מים או באמצעות טבילה קצרה בקערה. לאחר מכן מכניסים אותו לתנור שחומם מראש לטמפרטורה של 180 עד 200 מעלות למשך מספר דקות בלבד.
הסיבה לכך שהשיטה עובדת קשורה ללחות שהלחם איבד במהלך הזמן. המים נספגים במעטפת החיצונית של המאפה, והחימום בתנור מסייע לפזר את הלחות מחדש. התוצאה היא לחם שמרגיש רענן יותר ומתאים שוב לאכילה.
עם זאת, חשוב לדעת שלא מדובר בפתרון שניתן לחזור עליו שוב ושוב. לאחר שמבצעים את התהליך על חתיכת לחם מסוימת, לא ניתן לשחזר את הטריות שלה פעם נוספת באותה הדרך. לכן מומלץ להשתמש בשיטה רק כאשר באמת רוצים להציל לחם שהתייבש.
כדאי גם לזכור שהדרך הטובה ביותר להתמודד עם הבעיה היא למנוע אותה מראש. לשם כך מומלץ לשמור את הלחם באריזתו המקורית ובטמפרטורת החדר. רבים נוטים להכניס לחם למקרר מתוך מחשבה שכך יאריכו את חייו, אך בפועל אמנם הקירור עשוי לצמצם את הסיכוי להיווצרות עובש, אך הוא גם מזרז את תהליך ההתייבשות ופוגע במרקם.
בפעם הבאה שאתם מגלים שהלחם כבר אינו טרי כפי שהיה, ייתכן שלא צריך למהר לזרוק אותו. בעזרת פעולה קצרה ופשוטה אפשר להעניק לו הזדמנות נוספת ולחסוך בזבוז מיותר של מזון.
מסרו שם של יקירכם שנפטר והעניקו לו זכות מיוחדת בעולם העליון >>>
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו