
חדשות בעולם

אירוע התעופה החמור התרחש לפנות בוקר, בשעה 03:50 שעון מקומי, כאשר טיסת המטען שהמריאה מדובאי ניסתה לנחות במסלול הצפוני של נמל התעופה המרכזי של הונג קונג. במהלך הגישה לנחיתה, מסיבה שטרם התבררה, סטה המטוס ממסלולו, פרץ את גדר האבטחה, ופגע בעוצמה ברכב סיור שבו שהו שני עובדים מקומיים. כתוצאה מהפגיעה, הרכב הועף למימי הים הסמוך, וצוותי החילוץ נדרשו למשות מתוכו את הגופות.
הרשויות המקומיות אישרו כי שני הגברים, אנשי צוות תחזוקה ושירות של השדה, נהרגו במקום. גופותיהם נמצאו במים מספר דקות לאחר ההתרסקות. ארבעת אנשי הצוות שהיו על סיפון המטוס - טייס, קו־טייס ושני אנשי תפעול - פונו לבית חולים בעיר כשהם במצב יציב, לאחר שחולצו מתוך גוף המטוס שהתרסק חלקית לתוך קו החוף.
בשלב זה, החוקרים של הרשות לחקירת תאונות אוויריות בהונג קונג עדיין מנסים להתחקות אחר השתלשלות האירועים המדויקת. הקופסה השחורה של המטוס, הכוללת את הקלטות תא הטייס ונתוני הטיסה הקריטיים, טרם נמצאה - מה שמעכב את פענוח הכשל שהוביל להתרסקות.
בהצהרה רשמית שנמסרה לתקשורת הבריטית, דובר חברת אמירייטס אישר את מעורבות מטוס החברה באירוע. לדבריו, "בטיסה המדוברת לא היה כלל מטען על הסיפון, ואנו ממתינים למסקנות החקירה שתבהרנה את הרקע לתקרית החריגה".
גורמים בענף התעופה הביעו דאגה מהשילוב בין תנאי לילה, מזג אוויר משתנה, ואפשרות לתקלה טכנית - אך טרם ניתן לאשר כל אחד מהגורמים הללו באופן רשמי. החוקרים שוקלים גם את מצב מערכת הבלמים והניווט של המטוס, וכן את כשירות הצוות שהפעיל אותו.
חברת Air ACT, שבסיסה בטורקיה, מפעילה טיסות מטען עבור שורת חברות תעופה בינלאומיות, ובהן אמירייטס. החברה אינה מוכרת בציבור הרחב אך פועלת בתחום התעופה המסחרית מזה שנים רבות. העובדה כי המטוס לא נשא מטען בטיסה זו עשויה להיות פרט משמעותי בניתוח תוואי ההתרסקות.
עם פרסום הידיעה, שדה התעופה הבינלאומי של הונג קונג פעל במתכונת חרום חלקית, והמסלול המדובר נסגר עד להשלמת פינוי השרידים ובדיקות בטיחות.
מקרה זה, שהסתיים בשתי אבידות בנפש ונס כמעט גלוי לשאר המעורבים, צפוי לעורר דיון עמוק על בטיחות מסלולי נחיתה, רמות התחזוקה של מטוסי מטען, והאחריות המשותפת של חברות אם וקבלניות־משנה בתחום התעופה הבינלאומית.
מתחילים את השנה עם זכויות של זיכוי הרבים וזוכים בשפע עצום - לחצו כאן >>>
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו