"הפורטל הלאומי לחירום" מציג: כל מה שאתם צריכים - בלחיצת כפתור
פנקס חיסונים לתינוק. (צילום: Chen Leopold/Flash90)

בריאות

"הפורטל הלאומי לחירום" מציג: כל מה שאתם צריכים - בלחיצת כפתור

מרפאות, תרופות, סניפים פתוחים ומידע עדכני - הכל במערכת אחת פשוטה. כך תדעו בדיוק מה פתוח ואיפה, גם בזמן אזעקה

אלעד צור
הוספת תגובה
"הפורטל הלאומי לחירום" מציג: כל מה שאתם צריכים - בלחיצת כפתור
פנקס חיסונים לתינוק. (צילום: Chen Leopold/Flash90)
אא

בעיצומם של ימי חירום ביטחוניים, השיקו מערך הדיגיטל הלאומי, רשות החירום הלאומית (רח"ל) ומערך ההסברה הלאומי כלי חדש לשירות הציבור - פורטל דיגיטלי ראשון מסוגו, המרכז את כלל השירותים החיוניים במדינה, לרבות שירותי בריאות, כלכלה, תשתיות ומסחר - בלחיצת כפתור אחת.

המיזם, שהוקם ביוזמת רח"ל ובביצוע מערך הדיגיטל הלאומי, נועד להנגיש מידע עדכני, מהימן ומעשי לכל אזרח - במיוחד בעיתות לחץ, פינוי, או מגבלות תנועה. הפלטפורמה נבנתה בשיתוף פעולה עם משרדי ממשלה רבים, ובהם משרד הבריאות, משרד הכלכלה ובנק ישראל - וצפויה להתרחב בקרוב גם לשירותי משרדים נוספים.

באתר ניתן למצוא, בין היתר, מידע עדכני על שעות פעילות של מרכולים, מרפאות, סניפי קופות חולים, מוקדי רפואה דחופה, בנקים, טיפות חלב - ועוד. הכל מוצג על גבי מפה אינטראקטיבית המתעדכנת באופן שוטף, ומאפשרת חיפוש לפי אזור מגורים, תחום שירות וכתובת מדויקת.

עם זאת, בבחינה ראשונית של הכלי עולה כי מדובר עדיין בפיתוח הנמצא בראשית דרכו - וניתן להבחין ברכיבים גרפיים פשוטים יחסית, אשר ייתכן שנבנו בתנאי דוחק. למרות זאת, עצם קיומו של כלי שכזה - בעיצומה של תקופה ביטחונית רוויית אתגרים - נתפס כמהלך ראוי לציון וחשוב מאין כמותו.

הפורטל החדש מתוחזק ומעודכן באופן יומיומי בידי אנשי מערך הדיגיטל הלאומי, ומוצג תחת פיקוח מקצועי של רשות החירום הלאומית ומשרד ראש הממשלה. באתר משולבים גם קישורים ישירים למוקדי מידע רשמיים של משרדי הממשלה, ומפות המכוונות את הציבור אל מוקדי השירות הקרובים ביותר.

השקת הפלטפורמה מהווה ניסיון ראשון לייצר קורת גג דיגיטלית אחת לאזרח הישראלי בעתות מצוקה - מענה יעיל, מהיר וכוללני לשאלות בסיסיות שיכולות להפוך קריטיות: איפה המרפאה הקרובה? מי מקבל מטופלים? איזו קופת חולים פתוחה? ומהיכן ניתן לרכוש תרופות או מזון?

לנוכח המצב, נראה כי מדובר בכלי שראוי להמשיך ולקיים אותו גם בשגרה - ולפתח אותו למערכת ניהול מידע אזרחית קבועה, שתשמש את הציבור גם מעבר לשעות החירום. בינתיים, יש בכך צעד משמעותי בהנגשת המדינה לאזרח הקצה, במיוחד לאוכלוסיות המתקשות בהתמצאות דיגיטלית.

להמשך קריאה
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו
שידור חי