
חדשות בארץ

כשהאופק האווירי חסום ונמלי התעופה בישראל משותקים, הפכה קפריסין - האי הקרוב ביותר לישראל - לשער יציאה ייחודי עבור ישראלים שמבקשים לחזור הביתה. בימים אלה, בעיצומה של מציאות ביטחונית מורכבת, הופעל לראשונה מבצע ימי במסגרתו תעגון אוניית הקרוז "קראון איריס" בנמל לימסול ותשיב אלפי נוסעים לישראל.
מדובר ביוזמה משולבת של פיקוד העורף, משרד התחבורה וחברת מנו ספנות, במסגרתה מתוכננות שתי הפלגות שייצאו מהאי בשבוע הקרוב - ב-19 וב-21 ביוני. כל הפלגה צפויה להימשך כ-15 שעות ולסתיים בנמל אשדוד.
על פי נתונים שהתקבלו ממפעילי הספינה, כבר עם פתיחת ההרשמה - נרשמה הסתערות המונית, שגרמה לקריסת אתר ההרשמה ולסולד אאוט מהיר של החדרים הזולים. מי שהצליחה להבטיח מקום היא נטע, ישראלית שמתגוררת זמנית בלרנקה. "ניסיתי להיכנס כמה פעמים לאתר, כל הזמן היו תקלות. לבסוף בן זוגי הצליח להזמין עבורי כרטיס מהארץ", סיפרה.
לדבריה, גם המחירים הקשו: "החדרים הפשוטים נגמרו, ונאלצתי לרכוש חדר זוגי יקר למרות שאני לבד. אין אפשרות להזמין חצי חדר - וזה פוגע בהרבה ישראלים שנתקעו לבדם".
כדי להתמודד עם הביקוש, יש מי שפנו לאלטרנטיבות יקרות בהרבה - כמו שיט פרטי בסירות קטנות, שמחירן נאמד באלפי שקלים. זמן ההפלגה בשיטה זו עלול להימשך מעל יממה.
ה"קראון איריס", המיועדת לרוב לטיולים מאורגנים, מותאמת לשאת קרוב ל-2,000 נוסעים בכל הפלגה. היא כוללת חדרי שינה בקטגוריות שונות, מסעדות, אזורי פנאי, ואפילו בית כנסת - מה שהופך אותה לחלופה נוחה יחסית לאלה שאינם מצליחים להשיג מקום בטיסות חילוץ.
עם זאת, במשרד התחבורה מבהירים כי כל ההתקשרות - כולל תשלום והזמנות - נעשית מול מנו ספנות בלבד, ללא מעורבות ישירה של המדינה בפרטי התהליך.
מאות מהנוסעים המיועדים הם ישראלים שממתינים לשובם מזה שבועות. עבור רבים מהם, מדובר בניתוק משפחתי קשה ובמצוקה רגשית גוברת. "מאז שהשמיים נסגרו, אני רק מחפשת איך להגיע הביתה", אומרת נטע. "יש לי תינוק שלא ראיתי חודשים, ואני מוכנה לעבור כל מסע רק כדי לחזור אליו".
כעת, עם פתיחת המסלול הימי וההפלגה הראשונה המתקרבת, התקווה מתחדשת: לחזור הביתה - גם אם דרך הים.
מתחילים את השנה עם זכויות של זיכוי הרבים וזוכים בשפע עצום - לחצו כאן >>>
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו