רכבות במהירות של 250 קמ"ש: התוכנית האסטרטגית של משרד התחבורה
(צילום: Markus Mainka/shutterstock)

חדשות בארץ

רכבות במהירות של 250 קמ"ש: התוכנית האסטרטגית של משרד התחבורה

כחלק ממימוש התוכנית האסטרטגית של משרד התחבורה ורכבת ישראל לחיבור ארבעת המטרופוליניים ברשת מסילות מהירות שתוכלנה להגיע למהירות של עד 250 קמ"ש

מ. פריד   
0
רכבות במהירות של 250 קמ"ש: התוכנית האסטרטגית של משרד התחבורה
(צילום: Markus Mainka/shutterstock)
אא

הוועדה לתשתיות לאומיות בראשות ראש מטה התכנון הלאומי, אישרה היום (שני) להעביר להערות הוועדות המחוזיות ולהשגות הציבור את התוכנית לפיתוח רשת המסילות המהירות. זאת, כחלק ממימוש התוכנית האסטרטגית של משרד התחבורה ורכבת ישראל לחיבור ארבעת המטרופוליניים ברשת מסילות מהירות שתוכלנה להגיע למהירות של עד 250 קמ"ש. 

המסילות החדשות באורך של 60 ק"מ, יחברו בין באר שבע ומטרופולין תל אביב וירושלים ברשת מסילתית מהירה ומחושמלת במהירות תכן של עד 250 קמ"ש. התוכנית תיתן מענה לביקוש צפוי של 300 מיליון נוסעים בשנת 2040 - בהלימה לתוכנית האסטרטגית למגורים, תעסוקה ושטחים פתוחים. 

בעיר באר שבע התוכנית מציעה שדרוג משמעותי לתחנת הרכבת האוניברסיטה הקיימת, ותאגד בתוכה את כל אמצעי התחבורה הציבורית, כולל רכבת קלה עתידית, ושירות אוטובוסים עירוניים ובינעירוניים. 

ביצוע התוכנית יספק שירות תחבורה ציבורית משופר לעיר באר שבע וסביבת התכנית ויתרום לפיתוח הדרום. חשיבות התכנית אשר תחזק את העיר באר-שבע ואת מחוז דרום כולו, עולה שבעתיים בימים אלה.

לצד תוכנית זו, הות"ל תפרסם בימים הקרובים הודעה על הכנת תוכנית למסילת רכבת קלה בין תחנת האוניברסיטה לבין קריית המודיעין בליקית. בכך תורחב רשת התחבורה הציבורית במחוז הדרום ומטרופולין באר שבע.

להמשך קריאה
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו
שידור חי