
יהדות

כבוד הרב,
חכמינו ז"ל דנים לגבי השאלה כמה נח היה "צדיק" - אם רק לפי דורו היה צדיק, או גם בדורות אחרים היה צדיק. מה העניין בזה של המושג "צדיק לדורותיו" לפי הקבלה?
כל מעשה ומעשה בדורנו שלנו הוא שקול לפחות כמעשיהם של התנאים הקדמונים.
איך אני יודע? כי מסופר שפעם ביקש רבנו האר"י ז"ל לנחם את המהרח"ו, רבנו חיים ויטאל זיע"א, שאחרי שקרא והבין את מעלת חכמי המשנה והגמרא הקדושים, חלשה דעתו.
אמר המהרח"ו לרבנו האר"י: 'אני רואה את מעשיי מול מעשה התנאים - ושלי לא נחשבים לכלום!'
תקשיב טוב מה אמר לו האר"י: מתקופת התנאים ועד ימינו עובי המחיצה בינינו לבין אבינו שבשמיים גדל מאוד מאוד. לכן, כל מעשה שלנו שקול כמעשיהם של תנאים'.
עכשיו, זה מעשה שהיה לפני יותר מ־450 שנה, בוודאי שמצווה שאדם עושה בדור שלנו שווה פי כמה וכמה.
כל פעולה, כל מעשה קדושה, כל התגברות בטהרה, כל לימוד תורה, כל נתינת צדקה - בדור שלנו שווה למעשיהם של האבות הקדושים והאמהות הקדושות.
מתחילים את השנה עם זכויות של זיכוי הרבים וזוכים בשפע עצום - לחצו כאן >>>
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו