"מצאנו שברי פלסטיק בקינוח!" – האם מותר לדווח לבעל העסק?
(צילום: shutterstock)

מענה ההלכה העולמי

"מצאנו שברי פלסטיק בקינוח!" - האם מותר לדווח לבעל העסק?

האמא שחגגה בת מצווה מפוארת הופתעה לגלות תקלה חמורה בקינוחים. עכשיו היא שואלת: לדווח לבעלים - או לשתוק כדי לא לגרום לפיטורים? התשובה ההלכתית המלאה בפנים

הרב שמואל ממן
הוספת תגובה
"מצאנו שברי פלסטיק בקינוח!" – האם מותר לדווח לבעל העסק?
(צילום: shutterstock)
אא

הקינוחים לא היו טעימים - מותר לספר?

שאלה: יעל חגגה בת מצווה ברוב פאר והדר. האימא המסורה הזמינה את הקינוחים והעוגות מהקונדיטוריה של "אסתי משובח". לאכזבתה, קינוח אחד היה מלוח מאוד, ובקינוח אחר נמצאו שברי פלסטיק... האם מותר לה לדווח על כך לבעלת הקונדיטוריה, או שעליה לחשוש שבעקבות התלונה היא תפטר עובדים שהתרשלו בתפקידם?

תשובה: האימא צריכה לדווח לבעלים, כדי שהיא תדע לתקן את הדבר ולא תאבד את שמה הטוב בשוק. ואין עניין "להדר" ולפנות קודם לעובדים. זאת, משום שכל עובד יודע שבכל תקלה או קלקול, יתלונן המזמין ישירות לבעלים - כי לפעמים קשה לבדוק מי העובד שאחראי לתקלה - ועל דעת זה הסכימו לעבוד. שנית, אם ההערה תגיע לעובדים - מסתבר שהדבר לא יתוקן גם בפעם הבאה, כי מה אכפת לעובדים שתאבד את שמה הטוב?

הלכה: מי שהזמין שירות או מוצר בקייטרינג, במאפייה וכדומה והתאכזב בעקבות תקלה שמצא בייצור, או בטעם, מותר לו לפנות ישירות לבעלים, וליידע אותו בכך, ואין לחשוש לפיטורי העובדים.

להמשך קריאה
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו
שידור חי