
מענה ההלכה העולמי

הקינוחים לא היו טעימים - מותר לספר?
שאלה: יעל חגגה בת מצווה ברוב פאר והדר. האימא המסורה הזמינה את הקינוחים והעוגות מהקונדיטוריה של "אסתי משובח". לאכזבתה, קינוח אחד היה מלוח מאוד, ובקינוח אחר נמצאו שברי פלסטיק... האם מותר לה לדווח על כך לבעלת הקונדיטוריה, או שעליה לחשוש שבעקבות התלונה היא תפטר עובדים שהתרשלו בתפקידם?
תשובה: האימא צריכה לדווח לבעלים, כדי שהיא תדע לתקן את הדבר ולא תאבד את שמה הטוב בשוק. ואין עניין "להדר" ולפנות קודם לעובדים. זאת, משום שכל עובד יודע שבכל תקלה או קלקול, יתלונן המזמין ישירות לבעלים - כי לפעמים קשה לבדוק מי העובד שאחראי לתקלה - ועל דעת זה הסכימו לעבוד. שנית, אם ההערה תגיע לעובדים - מסתבר שהדבר לא יתוקן גם בפעם הבאה, כי מה אכפת לעובדים שתאבד את שמה הטוב?
הלכה: מי שהזמין שירות או מוצר בקייטרינג, במאפייה וכדומה והתאכזב בעקבות תקלה שמצא בייצור, או בטעם, מותר לו לפנות ישירות לבעלים, וליידע אותו בכך, ואין לחשוש לפיטורי העובדים.
מתחילים את השנה עם זכויות של זיכוי הרבים וזוכים בשפע עצום - לחצו כאן >>>
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו