תענוג לחך: כך תכינו סלט בריאות עם אגוזים וגרעינים
קרדיט: canva

מתכונים ואוכל

תענוג לחך: כך תכינו סלט בריאות עם אגוזים וגרעינים

מחפשים רעיון לסלט טעים ובריא במיוחד? הנה הוא לפניכם

מנחם גלזר   
0
תענוג לחך: כך תכינו סלט בריאות עם אגוזים וגרעינים
קרדיט: canva
אא

בעידן של אורח חיים מהיר ועודף מזונות מעובדים, חשיבותו של צריכת מזון בריא ומזין הולכת וגוברת.

סלט בריאות עם אגוזים וגרעינים הוא אחד הפתרונות האידיאליים לשילוב של תזונה בריאה וטעימה בחיי היומיום. 

הרכיבים המרכזיים בסלט הבריאות

סלט הבריאות עם אגוזים וגרעינים מורכב מספר רכיבים עיקריים המעניקים לו ערך תזונתי גבוה. בראש ובראשונה, הירקות הטריים והצבעוניים מספקים שפע של ויטמינים, מינרלים וסיבים תזונתיים חיוניים. האגוזים והגרעינים, מצדם, מעשירים את הסלט בחומצות שומן בריאות, חלבונים ומגוון של מיקרו-נוטריינטים. השילוב המושלם של רכיבים אלה הופך את הסלט לבחירה מושלמת עבור ארוחה בריאה ומזינה.

התועלות התזונתיות של הרכיבים

הירקות הטריים המשמשים בסלט, כגון עלי חסה, עגבניות, מלפפונים ועוד, מספקים שפע של ויטמינים, מינרלים וסיבים תזונתיים. ויטמינים כמו A, C ו-K תורמים לתפקוד תקין של המערכת החיסונית, בעוד שהסיבים מסייעים בשמירה על בריאות המערכת העיכולית. האגוזים והגרעינים, מצדם, מעשירים את הסלט בחומצות שומן בריאות מסוג אומגה-3 ואומגה-6, המסייעות בשמירה על בריאות הלב והמוח. בנוסף, הם מהווים מקור מצוין לחלבונים צמחיים, ברזל, אבץ ומגנזיום.

הנחיות להכנת סלט הבריאות

להכנת סלט בריאות עם אגוזים וגרעינים תצטרכו:

  1. חסה, עגבניות, מלפפונים, פלפלים, גזר, בטטה וכל ירק שאתם אוהבים. 
  2. אגוזים וגרעינים מכל סוג. 

אופן ההכנה:

1. קצצו את הירקות לחתיכות קטנות. 

2. הוסיפו את האגוזים והגרעינים הרצויים לכם, כגון אגוזי מלך, שקדים מולבנים, גרעיני חמנייה וגרעיני דלעת. 

3. הכינו רוטב על בסיס רבע כוס שמן זית, רבע כוס מיץ לימון טבעי, כפית חרדל, כפית שום כתוש, כפית דבש, מלח ופלפל. 

ערבבו את כל רכיבי הסלט והגישו בפני עצמו או כתוספת טעימה לארוחה. 

להמשך קריאה
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו
שידור חי