
ביטחוני

כוחות יחידת אגוז, הפועלים תחת אוגדה 36, זיהו אתמול, שבת קודש, מספר מחבלי חיזבאללה חמושים במטולי RPG שפעלו במרחב נבטיה, סמוך למרחב הביטחוני שבו פועלים כוחות צה"ל בדרום לבנון.
עם קבלת הזיהוי, הכוחות הכווינו את חיל האוויר, שביצע תקיפה מדויקת וחיסל את המחבלים לצד המבנה שממנו פעלו, במטרה להסיר את האיום המיידי על כוחות צה"ל.
בצה"ל ציינו כי המחבלים זוהו כשהם נושאים אמצעי לחימה מתקדמים ומהווים איום ממשי על הכוחות הפועלים במרחב. התקיפה בוצעה כדי למנוע פגיעה בכוחותינו ולהסיר את הסכנה באופן מיידי.
בפעילות נוספת במרחב נבטיה, השמידו כוחות היחידה הרב ממדית משגר של ארגון הטרור חיזבאללה שאותר במהלך פעילות מבצעית. לפי צה"ל, המשגר היווה איום על הכוחות והושמד כדי למנוע את הפעלתו נגדם.
דובר צה"ל הבהיר: "צה"ל לא יאפשר לארגון הטרור חיזבאללה לפגוע באזרחי מדינת ישראל ובכוחותיו, וימשיך לפעול להסרת איומים".
הפעילות מתבצעת במסגרת המשך הפעילות המבצעית של צה"ל בדרום לבנון. במהלך השבוע האחרון ביצעו חיל האוויר והכוחות הקרקעיים שש תקיפות נגד מחבלים שהיוו איום על הכוחות הפועלים בשטח.
כוחות צה"ל ממשיכים לפעול במרחב הביטחוני להסרת איומים על מדינת ישראל, באמצעות תקיפות ממוקדות נגד מחבלים, השמדת תשתיות טרור ואיתור אמצעי לחימה המסכנים את הכוחות ואת אזרחי ישראל.
עוד נמסר כי ביום שישי האחרון חיסל חיל האוויר שבעה מחבלים מארגון הטרור חיזבאללה שהעבירו אמצעי לחימה במרחב אל מנזלה בדרום לבנון. לפי צה"ל, המחבלים פעלו מעמדת תצפית והיוו איום ממשי על הכוחות.
בתוך כך, בליל שבת חתמו ממשלות ישראל ולבנון בבית הלבן על הסכם מסגרת המגדיר את השאיפה המשותפת להביא לסיומו של הסכסוך המזוין ולכונן יחסי שלום ושכנות טובה בין שתי המדינות.
על פי ההסכם, שגובש לאחר ארבעה ימי משא ומתן בוושינגטון ופורסם על ידי מחלקת המדינה האמריקנית, פירוז דרום לבנון מהווה תנאי יסודי להמשך התהליך.
במסגרת ההבנות, צבא לבנון צפוי להתפרס בשני אזורים ייעודיים, מצפון לנהר הליטני ומדרום לו, במקביל לנסיגה מדורגת של כוחות צה"ל מאותם מרחבים. המשך יישום ההסכם מותנה בהצגת תוצאות בשטח ובפירוק מלא של כלל התשתיות והקבוצות החמושות שאינן פועלות מטעם המדינה.
מסרו שם של יקירכם שנפטר והעניקו לו זכות מיוחדת בעולם העליון >>>
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו