
חדשות בעולם

משרד החוץ האיראני הודיע היום (שלישי) במפתיע על סיומן של השיחות הטכניות שנערכו בשווייץ בין המשלחת האיראנית לבין נציגי ממשל טראמפ, אף שעל פי התכנון המקורי סבב המגעים היה אמור להימשך לאורך כל השבוע.
בהמשך היום מסר סגן שר החוץ האיראני וראש צוות המשא ומתן הטכני, כאזם גריבאבאדי, כי השיחות בין איראן, ארצות הברית, פקיסטן וקטאר הסתיימו בהצלחה וכי הושלמו ההכנות לקראת השלב הבא של המגעים בדרג המדיני הבכיר.
ההתפתחות מגיעה יממה לאחר שנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ שיגר אזהרה פומבית לטהרן במהלך מסיבת עיתונאים.
"אם איראן לא תעמוד בהסכם, או אם הם לא יתנהגו כמו שצריך, אעשה את מה שעליי לעשות", אמר טראמפ.
הנשיא האמריקני התייחס גם לכספים שאמורים להיות מופשרים לאיראן במסגרת ההבנות שהושגו בין הצדדים, וטען כי מדובר בכספים שייועדו לרכישת מזון מארצות הברית.
"כל הכסף הזה חוזר אלינו בדמות רכישות של מזון, שהם זקוקים לו נואשות. יש להם 91 מיליון בני אדם; הם לא מסוגלים להאכיל אותם. לכן הכסף שאנחנו משחררים יגיע לחקלאים שלנו", אמר טראמפ.
אלא שבטהרן מיהרו לדחות את הדברים. על פי דיווח בסוכנות הידיעות האיראנית "תסנים", נגיד הבנק המרכזי של איראן, עבדולנאצר המתי, הבהיר כי איראן אינה מחויבת לרכוש תשומות חקלאיות מארצות הברית במסגרת מזכר ההבנות.
לדבריו, הכספים שיופשרו אינם מיועדים בהכרח לרכישת מוצרי יסוד בלבד, בניגוד לטענות שהשמיע הנשיא האמריקני.
כעת, לאחר סיום השלב הטכני של השיחות, הצדדים נערכים למעבר לשלב הבא במשא ומתן, כאשר ברקע נמשכים חילוקי הדעות סביב אופן יישום ההבנות והמחויבויות של כל אחד מהצדדים.
מסרו שם של יקירכם שנפטר והעניקו לו זכות מיוחדת בעולם העליון >>>
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו