חצרות הקודש
במהלך שיעורו הקבוע במדרשיית 'פסגות' בפתח תקווה, התייחס מזכה הרבים הגאון רבי יגאל כהן, ראש מוסדות "יביע אומר" וחבר מועצת הרבנות הראשית, לאירועי ההפגנה בכביש 4 בשבוע שעבר ולתיעודי האלימות שעוררו סערה בציבור החרדי.
הרב כהן, ששב לאחרונה ממסע חיזוק בתפוצות, פתח את דבריו בהתייחסות ישירה לאירועים ואמר: "אני חייב לדבר על זה, על המכות האלה שהיה שם עם השוטרים. אני חייב, שלא יגידו שכביכול אנחנו שותקים".
בדבריו הבהיר כי אינו תומך בהפגנות, אך לצד זאת מתח ביקורת חריפה על התנהלות השוטרים שתועדו באירוע. "אני לא בעד הפגנות, אנחנו לא בעד הפגנות ולא בעד דברים כאלה, אבל אני הייתי רוצה להציע לשוטרים האלה שעשו את זה, שיחזרו בתשובה".
עם זאת, הרב הדגיש את הערכתו לכוחות המשטרה ולפועלם. "אני אוהב את השוטרים, השוטרים עושים עבודת קודש. המשנה במסכת אבות אומרת, 'אלמלא מוראה של מלכות איש את רעהו חיים בלעו', השוטרים עושים עבודת קודש. שוטרים, בכל מדינה בעולם, שוטר שעומד על המשמר ושומר על הסדר, שומר על הגנבים ושומר על הפושעים ועל הרוצחים, הוא עושה עבודת קודש, ואני מאוד מאוד אוהב אותם ומעריך אותם, הם יומם ולילה עושים עבודת קודש".
לאחר מכן עבר להביע את מחאתו על המראות שתועדו במהלך פינוי המפגינים. "אבל מה שראיתי שם זה איבדו צלם אנוש. זה לא משנה, זה לא משנה אם הילד הזה לא בסדר, הבחור הזה לא בסדר. הוא בן תורה והוא נלחם בסך הכל על עקרונות של יהדות ותורה, מה הם מבקשים? מבקשים ללמוד תורה, לא מבקשים שום דבר אחר".
עוד אמר: "אבל כזאת אכזריות, כזאת ברוטליות, כזאת התנהגות. אני, אתה יודע על מי אני מרחם? הילדים האלה שקיבלו את המכות, השם יתברך ירפא אותם וייתן להם את מה שהם ביקשו. וייתן להם, בעזרת השם...".
בהמשך תהה הרב על היחס כלפי תלמידי חכמים ואמר: "תלמידי חכמים, איך אתה מרביץ לתלמיד חכם? איך אתה מרים יד על תלמיד חכם? נשמה טהורה שלי, אתה יודע מה, אבל הרמת יד... אתה צריך לפנות אותם? ככה? ככה, אחי? איבדת צלם אנוש, נשמה, נהיית כמו איזה אחד מאומות העולם, מהאנטישמים של אומות העולם.
"ככה מרביצים? ילד קטן בן 16, אתה מרביץ לו עם אלה, אתה שובר לו את כל העצמות? על מה? על זה שהוא רצה ללמוד תורה, שהוא רצה זה... אתה לא מסכים איתו, אתה כן מסכים איתו, אתה רוצה לפנות אותו? תרים אותו בכבוד, תן לו נשיקה כמו מזוזה, תשים אותו בצד.
"אבל למה אתה מרביץ, נשמה? למה אתה מרביץ? השם ירחם ממש, אני בכיתי...".
כזכור, ההפגנה התקיימה בבוקר יום רביעי שעבר בכביש 4, סמוך לכניסה לבני ברק, ביוזמת אנשי פלג הרצ"פניקים של 'הפלג הירושלמי'. המפגינים מחו על מעצרם של בני ישיבות שסירבו להתייצב בלשכות הגיוס וחסמו את ציר התנועה המרכזי.
פינוי המפגינים על ידי כוחות המשטרה ולוחמי היס"מ לווה בתיעודים חריגים שהופצו ברשתות החברתיות ועוררו גל מחאה רחב בציבור החרדי. בתיעודים נראים שוטרים מפעילים כוח במהלך הפינוי, לצד מפגינים שנפצעו ונחבלו במהלך האירועים. המראות עוררו ביקורת ציבורית נרחבת ודרישות לבדיקת התנהלות הכוחות בשטח.
מסרו שם של יקירכם שנפטר והעניקו לו זכות מיוחדת בעולם העליון >>>
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו