הסיבה המוזרה שבגללה טס מנכ"ל חברת התעופה במחלקת תיירים
(צילום: kudla/shutterstock)

רץ בוואטסאפ

הסיבה המוזרה שבגללה טס מנכ"ל חברת התעופה במחלקת תיירים

מנכ"ל ענקית התעופה האמריקאית, אד בסטיאן, מספר בגילוי לב על הטיסות במחלקת תיירים, העוגיות הפשוטות והמהלך התדמיתי שמסתתר מאחורי הבחירה הלא שגרתית

עמית רוזנברג
הוספת תגובה
הסיבה המוזרה שבגללה טס מנכ"ל חברת התעופה במחלקת תיירים
(צילום: kudla/shutterstock)
אא

אד בסטיאן, מנכ"ל חברת התעופה דלתא איירליינס ואחד האנשים הכי מתוגמלים בענף - עם שכר של 27 מיליון דולר בשנה - מספר בריאיון שגרתי שהפך לוויראלי: הוא נוהג לטוס לא פעם במחלקת תיירים. כן, לפעמים אפילו במושב ליד השירותים.

ולמרות שזה נשמע כמו סיפור שמישהו שכח לבדוק, בסטיאן לא מהסס: "זה הכרטיס שהצלחתי להרשות לעצמי", הוא צוחק כשהנוסעים סביבו מזהים אותו ושואלים מה למנכ"ל במושב עם הכי פחות מרווח לרגליים.

צניעות או מהלך מחושב?

הסיפור אולי נשמע כמו גימיק של יחסי ציבור - ויש בו גם מזה. לפי מומחים, מאחורי הטיסה במעמד "נוסע פשוט" מסתתרת אסטרטגיה מתוחכמת: תדמית של מנכ"ל שלא מנותק, שמבין את הלקוחות, שמקריב יחד עם העובדים.

וזה לא הכל: לפעמים באמת אין מושבים פנויים במחלקה הראשונה בטיסות הפנים, ובחברות תעופה מתחרות - מנכ"ל כמו בסטיאן גם לא ירצה להיראות יושב מחויך במחלקה היוקרתית. זה עלול להיראות רע בעיני הציבור והתקשורת.

כיבוד? ביסקוף וקולה זירו

כדי להשלים את התמונה, בסטיאן מספר שגם כשיש זמן לטוס, הוא לא מפנק את עצמו יותר מדי. עוגיות ביסקוף, קולה זירו, קצת מיילים במחשב, ולעלות אחרון למטוס - בלי עוזרים, בלי פריווילגיות, לפחות לא לעין הציבורית.

ומה אנחנו לומדים מזה? שבמקרים מסוימים, צניעות נתפסת טוב יותר מפריבילגיה. במיוחד כשאתה מנכ"ל עם משכורת של עשרות מיליונים, ומושב ליד השירותים הוא מהלך שיווקי - לא חוסר מזל.

להמשך קריאה
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו
טיסהכסף
שידור חי