אחרי שנדרשו לשלם דו"חות גם במקרים חיוניים: רכבי ביטחון יורשו לנסוע בנת"צ
ניידת משטרה. (צילום: אביר סולטן, פלאש 90)

חדשות

אחרי שנדרשו לשלם דו"חות גם במקרים חיוניים: רכבי ביטחון יורשו לנסוע בנת"צ

החוק החדש, שאושר בקריאה ראשונה, קובע כי למשך שלוש שנים יתאפשר לרכבי ביטחון לנסוע בנת"צים גם ללא הפעלת סירנה או פנס מהבהב - כדי למנוע קנסות ולאפשר מענה מהיר

מאיר פרץ
הוספת תגובה
אחרי שנדרשו לשלם דו"חות גם במקרים חיוניים: רכבי ביטחון יורשו לנסוע בנת"צ
ניידת משטרה. (צילום: אביר סולטן, פלאש 90)
אא

מליאת הכנסת אישרה היום (שלישי) בקריאה ראשונה הצעת חוק שתאפשר לרכבי ביטחון לנסוע בנתיבי תחבורה ציבורית (נת"צים) גם בשגרה - ולא רק בעת חירום או במהלך פעולה מבצעית. ההצעה הובאה על ידי ח"כ משה פסל ואושרה ברוב של 7 חברי כנסת, ללא מתנגדים. כעת היא תועבר לדיון נוסף בוועדת הכלכלה.

על פי נוסח החוק, מדובר בהוראת שעה שתהיה תקפה למשך שלוש שנים - שבמסגרתה יתאפשר לרכבי ביטחון לנסוע בנת"צים גם מבלי להפעיל סירנה או פנס מהבהב. ההצעה נולדה, בין היתר, בעקבות מקרים חוזרים בהם קיבלו נהגי רכבי ביטחון דוחות תנועה על כניסה לנת"צים, למרות שהיו בפעילות מבצעית או בדרכם אליה.

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב כי המטרה היא לאפשר פעולה רציפה, אפקטיבית ומהירה של רכבי ביטחון - גם כשהם אינם בתגובה מיידית לאירוע. "לא אחת ניתנים לרכבי ביטחון דוחות על שימוש שלא כדין בנתיב תחבורה ציבורית, גם אם הם נוסעים כדין ובמסגרת מילוי תפקידם", נכתב. "לנוכח החשיבות שבפעילותם הרציפה של רכבי הביטחון, מוצע להתיר להם את השימוש בנתיב תחבורה ציבורית בכל עת".

ההצעה מצטרפת למגמה רחבה יותר של התאמות רגולטוריות שנועדו לשפר את פעילות כוחות הביטחון וההצלה במרחב העירוני, במיוחד נוכח האתגרים הלוגיסטיים בתקופת חירום מתמשכת.

המהלך עורר תמיכה גם בקרב רשויות מקומיות וגופי הצלה, שציינו כי השימוש בנת"צים בשגרה חוסך זמן קריטי ומפחית את הסיכון בעיכובים מיותרים - גם כשהרכב אינו "בתגובה חמה".

להמשך קריאה
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו
שידור חי