קטן-גדול: 5 יתרונות בריאותיים של פשתן
קרדיט: canva

בריאות

לא רק בריאות הקיבה: מדוע כדאי לכם לצרוך פשתן בכל יום?

זרעי פשתן הם זרעים קטנים חומים או זהובים שעמוסים ביתרונות בריאותיים שונים. להלן שישה יתרונות בריאותיים שלהם

מנחם גלזר   
קטן-גדול: 5 יתרונות בריאותיים של פשתן
קרדיט: canva
אא

1. עשיר בחומצות שומן אומגה 3:

זרעי פשתן הם מקור מצוין לחומצה אלפא-לינולנית (ALA), שהיא חומצת שומן חיונית מסוג אומגה 3. חומצות שומן אומגה 3 חשובות לבריאות המוח, הפחתת דלקת וקידום בריאות הלב.

2. עשיר בסיבים תזונתיים:

זרעי פשתן מכילים ליגנאנים, שהם תרכובות צמחיות הידועות בתכונות נוגדות החמצון והאסטרוגן שלהם. כמה מחקרים העלו כי ליגנאנים עשויים לסייע בהפחתת הסיכון לסוגים מסוימים של סרטן, כולל סרטן השד, הערמונית וסרטן המעי הגס.

4. תומך בבריאות הלב:

זרעי פשתן מכילים ליגנאנים, שהם תרכובות צמחיות הידועות בתכונות נוגדות החמצון והאסטרוגן שלהם. כמה מחקרים העלו כי ליגנאנים עשויים לסייע בהפחתת הסיכון לסוגים מסוימים של סרטן, כולל סרטן השד, הערמונית וסרטן המעי הגס.

4. תומך בבריאות הלב:

חומצות השומן והסיבים מסוג אומגה 3 הקיימים בזרעי פשתן יכולים לסייע בהורדת רמות הכולסטרול ולהפחית את הסיכון למחלות לב. צריכת זרעי פשתן נקשרה עם לחץ דם נמוך יותר ושיפור בריאות הלב וכלי הדם הכללית.

5. תכונות אנטי דלקתיות:

לחומצות השומן אומגה 3 בזרעי פשתן יש השפעות אנטי דלקתיות, שעשויות לסייע בהפחתת הדלקת בגוף ובהקלה על תסמינים של מצבים דלקתיים כמו דלקת מפרקים שגרונית.

6. בריאות מערכת העיכול:

תכולת הסיבים בזרעי פשתן מקדמת מערכת עיכול בריאה על ידי מניעת עצירות וקידום יציאות קבועות. זה יכול גם לעזור לשפר את בריאות המעיים בכך שהוא פועל כפרה-ביוטיקה, ומספק הזנה לחיידקי מעיים מועילים.

להמשך קריאה
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו
שידור חי