יהדות

הרב רביד נגר חושף זוכים לגילוי השכינה

להתנהג בחוסר צניעות בין האיש והאישה - גם בבית: "אור שאי אפשר לתאר ולשער", הרב רביד נגר על האפשרויות דרכן ניתן לזכות בשכינה הקדושה, אשר משרה על האדם שפע של ברכה והצלחה בכל. צפו

הרב רביד נגר   
0
אא
(צילום: Mykolas Juodele/shutterstock)

גילוי שכינה היא דבר גדול וקדוש ויש כל מיני דרכים להגיע אליה:

דרך אחת היא אם מתאספים 100 אנשים שיושבים ומתפללים או לומדים יחד במקום אחד בו זמנית, זה דבר גדול מאוד.

הדבר השני היא הצניעות. ככל שגבר ואישה מקדשים ביניהם את הצניעות, כך הם מסוגלים למשוך נשמה מעולמות עליונים, להביא ילדים לעולם. לא סתם נכתב: "איש ואישה זכו שכינה ביניהם" - בתוך המילה "איש" יש את האות י' ובתוך המילה "אישה" יש את האות ה' - ביחד זה שם השם, השכינה ששורה ביניהם. אך אם לא מכבדים אחד את השני, הם  רבים ומתווכחים אז אותיות השכינה נלקחות מהם והם נשארים רק עם האותיות א' ו ש', אש!

אם הם לא זוכים לכבד אחד את השני, אש אוכלת אותם ומפוררת אט אט את כל מערכת היחסים שלהם. וכן שמו של הקב"ה הוא גם שלום, אם איש ואישה זוכים שיהיה שלום ביניהם, אזי ה' יתברך (שלום), נמצא ביניהם.

דרך נוספת לזכות בגילוי השכינה היא על השולחן שבו האדם אוכל. אם אדם מקפיד על כל הדברים שצריך לעשות לפני האוכל, נטילת ידיים, ברכות בכוונה, בציעת הפת לפי ההלכה, אמירת דברי תורה על השולחן ואז הוא זוכה ב"זה השולחן אשר לפני ה'".

מרן הבן איש חי היה אומר שכאשר האישה מכסה את הלחם מלמעלה, טוב תעשה אם תפרוש כיסוי גם מלמטה וכאשר הלחם מכוסה מלמעלה ומלמטה,  תשים ידיה על השולחן ותאמר בכוונה: "זה השולחן אשר לפני ה'", ובאותו הרגע מכוח הדיבור של האישה, השולחן מקבל קדושה. אם גבר יושב בשולחן ולא אומר דברי תורה אז לא זוכה בקדושת השולחן כנאמר "שלושה שאכלו סביב השולחן ולא אמרו דברי תורה, כאילו אכלו זבחי מתים, אך שלושה שאכלו על שולחן אחד ואמרו עליו דברי תורה, כאילו אכלו משולחנו של מקום".

עוד דרך לגילוי השכינה מפי מרן בן איש חי היא להביט בכוונה עמוקה בסידור. ישנו עמוד עם שם ה' הכתוב בכל מיני צורות ניקוד, טוב להביט שם מכיוון שזה בעצם הכנה עצמית להיות "מרכבה לשכינה".

דרך נוספת זה להתפלל תפילת שמונה עשרה, שהיא זמן נפלא ומיוחד המסוגל להרבה ישועות, זמן שבו אנו יכולים לדבר עם ה' כפי שמדבר איש אל רעהו, תפילת שמונה עשרה מורכבת ברובה מ"ברוך אתה" וכו' , כלומר הפניה היא בלשון נוכח כמו חבר. גם אישה כשמתפללת זוכה בגילוי השכינה אפילו שלא רואה אותה. כי למי אומרים אתה? למי שעומד מולנו.

עוד דבר, אמירת תודה היא כאשר אדם אומר תודה לקב"ה, ואז הוא גם זוכה להיות קרוב מאוד לשכינה. לכן אם אדם חולה לדוג', טוב יעשה אם יגיד תודה לה' במשך כמה זמן מכיוון שהיא גורמת לשכינה להיטמע באדם. טוב לעשות זאת לפני פגישה חשובה, לפני ניתוח או כדי למצוא חן ושכל טוב.

אם יש לאדם אויבים או מציקים, יקפל פנימה את בהונות ידיו, יסגור מעליהן עם שאר האצבעות ואז יגיד: "אמתלאי בת עורבתי, אמיה דהמן".

אם ירצה למשוך שפע, יאמר מבלי לעשות הפעולה עם האצבעות: "אמתלאי בת כרנבו אמיה דאברהם".

שתזכו לשכינה הקדושה, אמן ואמן.

להמשך קריאה
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו
שידור חי