לייף סטייל
שגרת העבודה שלנו, בין אם אנחנו שכירים ובין אם עצמאיים, כוללת אינספור מיילים - ללקוחות, קולגות, מנהלים וספקים. אך גם מי שמצטיין בתקשורת בין-אישית, עלול להיתקל בקושי כשהוא נדרש לנסח תגובה כתובה. מילה לא במקום, ניסוח מרוכך מדי או דווקא בוטה מדי - עלולים להעביר מסר שונה לחלוטין ממה שהתכוונתם, ולעיתים אף לפגוע במעמד המקצועי שלכם.
כדי למנוע אי-הבנות ולשפר את האופן שבו אתם מתבטאים בכתב, הנה תשעה מצבים שכיחים במיילים - והדרך הנכונה להגיב בהם:
לא מומלץ לכתוב: "מצטער/ת על העיכוב"
עדיף לכתוב: "תודה על הסבלנות"
כך תשמרו על גישה חיובית ותכירו בגמישות של הצד השני, מבלי למשוך תשומת לב לעיכוב עצמו.
לא מומלץ לכתוב: "מתי שמתאים לך"
עדיף לכתוב: "מה דעתך על יום שלישי בשעה 10:00?"
הצעה קונקרטית משדרת יוזמה, שליטה בלו"ז וכבוד לזמן של האחר.
לא מומלץ לכתוב: "אין בעד מה"
עדיף לכתוב: "תמיד שמח/ה לעזור"
התגובה הזו מעצימה את תרומתכם ומעודדת יחסי עבודה חיוביים.
לא מומלץ לכתוב: "אני חושב/ת שאולי כדאי ש..."
עדיף לכתוב: "יהיה הכי טוב אם נפעל כך..."
כך תבטאו עמדתכם בביטחון מבלי להיתפס כמתנגדים או מהססים.
לא מומלץ: להמשיך ולהגיב לעוד ועוד מיילים
עדיף לכתוב: "נראה שנוכל לפתור את זה בשיחת טלפון קצרה - מתי נוח לך?"
שיחה ישירה תחסוך זמן ותמנע בלבול מיותר.
לא מומלץ לכתוב: "מקווה שהצלחתי להסביר"
עדיף לכתוב: "אם יש שאלות נוספות - אשמח להסביר"
הצעה כזו שומרת על סמכות מקצועית ופותחת דלת להבהרות בלי לפגוע באמון.
אם תדעו לבחור את המילים הנכונות - תשיגו הרבה יותר ממענה מנומס. תיצרו קשרים חזקים יותר, תיתפסו כמקצועיים, ותובילו את השיח בצורה שמחזקת את מעמדכם.
את כלה? זה קל מזמינים עכשיו ערב הפרשת חלה קדוש או חוג בית >>> לחצו כאן עכשיו!
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו