
חדשות בארץ

פגיעת הטיל שנרשמה הבוקר (ראשון) בסמוך לנמל התעופה בן גוריון, לאחר שיגור בליסטי מתימן, ממשיכה לייצר תגובת שרשרת - לא רק בזירה הביטחונית, אלא גם במערכת התחבורה האווירית והמדינית של ישראל.
כאמור, נפילת הטיל בשטח חקלאי קרוב לציר הראשי של נתב"ג עוררה שאלות כבדות על תפקוד מערכות ההגנה. כשל אפשרי בשתי מערכות - "חץ" הישראלית ו-THAAD האמריקנית - נמצא כעת בליבת תחקיר צה"ל, לצד בדיקה של פיקוד העורף ומערכת הביטחון.
גם בזירה האזרחית התמונה מדאיגה: משרד הבריאות עדכן כי שמונה בני אדם פונו לבית החולים שמיר - חלקם סבלו מהדף, אחרים נפגעו בדרכם למרחבים מוגנים. תושבים בכפר חב"ד דיווחו על נזקי הדף למבנים חינוכיים, וברחבי המרכז הורגשה תחושת פאניקה - בעיקר בשל מיקום הפגיעה.
בעוד נמל התעופה חזר לשגרה מבצעית לאחר כ-50 דקות של השבתה, במערכת הביטחון לא מסתירים את הדאגה מהתקדים: טיל עוין ש"מתקרב מדי" לתשתית הלאומית הרגישה ביותר בישראל, גם אם מדובר ברסיס בלבד.
מדובר באירוע שמעורר אי-שקט גם בקרב חברות התעופה הבינלאומיות. סוויס, אוסטריאן ולופטהנזה כבר הודיעו על ביטול טיסותיהן לישראל להיום, ואליהן הצטרפה גם אייר אירופה. מטוס של אייר אינדיה, שהיה בדרכו לנתב"ג, שב על עקבותיו - איתות נוסף לחשש העולמי.
למרות האירוע, מניית אל על רושמת הבוקר עלייה של כ-5% במסחר בבורסה בתל אביב. המשקיעים, כך נראה, מעריכים שהחברה תמשיך להפעיל את טיסותיה גם במצבים ביטחוניים רגישים - בעיקר לנוכח העובדה שחברות זרות נוטות להקפיא פעילות.
אל על נהנית כבר תקופה מעלייה עקבית בביקושים, ובעיקר בקווים הרווחיים לארה"ב - שם היא פועלת כמעט ללא תחרות. כעת, כשהיא נותרת כמעט לבד באוויר, גובר האמון בה מצד השוק. החברה צפויה לפרסם בקרוב את דוחות הרבעון הראשון של 2025, כשהציפיות הן לרווחיות חריגה ביחס לשנים האחרונות.
מומחים מזהירים: הפגיעה הסמוכה לנתב"ג - גם אם לא גרמה לנזק ישיר לתשתית - עלולה להפוך לאירוע מדיני-תעופתי רחב היקף, אם לא תטופל מיידית בהסברה ברורה ובצעדים ביטחוניים מרתיעים. ההערכה היא כי הממשלה תיאלץ להכריע האם להגיב צבאית - בתימן או מול איראן - או לשמר את קו האיפוק הנוכחי, על רקע שיקולים מדיניים ובינלאומיים.

מתחילים את השנה עם זכויות של זיכוי הרבים וזוכים בשפע עצום - לחצו כאן >>>
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו