דבריהם הם זכרונם: ההוראה של מרן הגרי"ג זצוק"ל לא לחנך בכפייה
דבריהם הם זכרונם: ההוראה של מרן הגרי"ג זצוק"ל לא לחנך בכפייה

גדולי ישראל

דבריהם הם זכרונם: ההוראה של מרן הגרי"ג זצוק"ל לא לחנך בכפייה

עד כמה להקפיד אתם על הזמן, קריאת שמע וזמן תפילה. השיב מרן: "בדרכי נועם, רק בדרכי נועם. בלי כפייה.

מ. פריד   
0
דבריהם הם זכרונם: ההוראה של מרן הגרי"ג זצוק"ל לא לחנך בכפייה
דבריהם הם זכרונם: ההוראה של מרן הגרי"ג זצוק"ל לא לחנך בכפייה
אא

 

בתקופת הקורונה מרן הגאון רבי גרשון אדלשטיין זצוק"ל נשאל אודות חינוך הילדים בימים שהם סגורים בבית, אנו מביאים לכם את דבריו במלואם מבחינת דבריהם הם זכרונם:


הורים שואלים: "ייושבים ילדים בבית בגילאי 12, והם למעשה מאבדים את המימד של הזמן, כי הם נמצאים כל הזמן בבית אז ישנים מאוחר, קמים מאוחר. עד כמה להקפיד אתם על הזמן, קריאת שמע וזמן תפילה.
השיב מרן: "בדרכי נועם, רק בדרכי נועם. בלי כפייה.


המשיכו ושאלו: "השאלה אם בדרכי נועם, לנדנד להם.
ומרן הרחיב את תשובתו: "לא, לא, לא, לא. לא לנדנד להם. דרכי נועם. הילד יודע, יודע מה טוב, יודע מה שטוב. צריך לתת לו עידוד שירצה. עידוד שיהיה לו חשק. בכפייה אז זה הפוך, זה לא משפיע בכלל. זה גורם רק... להכריח ילד אסור. חינוך בכפייה זה חינוך הפוך, זה תוצאה הפוכה. חינוך רק בצורה מעניינת, בידידות, מתוך אהבה.


בדרך כלל הילד עושה מה שאבא עושה, מה שהאבא עושה גם הוא עושה. יש טבע של חיקוי, מה שהאבא עושה ממילא הוא עושה ככה. אם מכריחים אותו אז התוצאה היא הפוכה. רק בדרכי נועם. שלא ירגיש בכלל שיש ביקורת עליו. ילד מרגיש את הביקורת ואם הוא מרגיש את הביקורת אז זה כואב לו מאוד. זה גורם לילד לפריקת עול אם הוא מרגיש ביקורת. שלא ירגיש ביקורת. זה כלל חשוב בחינוך, שלא ירגיש ביקורת עליו, זה הכלל. שיהיה בהצלחה" דברי מרן זצוק"ל.

 

להמשך קריאה
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו
שידור חי