
יהדות

מי לא רוצה שכל משאלות ליבו יתגשמו לטובה ולברכה? בכל העניינים: שידוכים, פרנסה, בריאות. כולנו רוצים ברכה והצלחה. לשם כך, עלינו קודם לומר: תודה! להודות לה' על הזכות הגדולה שניתנה לנו כעם ישראל, לפנות לאבינו שבשמים שחפץ לשמוע את תפילתנו, כאשר היא בוקעת ממעמקי הלב.
הצדיקים והחסידים מעדות אשכנז ומעדות המזרח התפללו בדבקות ובאהבה לקב"ה, בדרכו של אברהם אבינו.
רוצים לחוש התעלות בתפילה?
לפניכם 8 מאמרים נשגבים ועצות נפלאות, שנאמרו בשם הצדיקים וחז"ל הקדושים על עוצמת התפילה של כל בן מלך ובת ישראל.
"צריך האדם לפנות מחשבותיו מעל הבלי העולם, וידע שהוא לפני מלך מלכי המלכים הקדוש ברוך הוא כדי שבזה תתקבל תפילתו. 'התפילה היא עבודה שבלב', כמו שכתוב (דברים יא, יג): "ולעבדו בכל לבבכם"" (ספר אלף בינה, אות ד').
בכוחה הגדול של התפילה לשנות את הטבע, להציל מן הסכנה ולבטל גזרות. התפילה צריכה להיות מתוך דמעה, שכן דוד המלך ע"ה בתהילים כתב: "שמעה תפילתי ה' אל דמעתי אל תחרש".
וכן מצינו בתפילתו של חזקיה: "ויבך חזקיה בכי גדול ואמר לו הקב"ה שמעתי את תפילתך ראיתי דמעתך", וכן גם אצל חנה: "ותתפלל על ה' ובכה תבכה" (ספר רבנו בחיי, ערך התפילה).
דוד המלך אמר: "צדיק ה' בכל דרכיו" (תהילים קמה, יז). מפרש הבעל שם טוב ואומר: "מי שהוא צדיק ויש לו התקשרות (תפילה) עם הבורא אז ה' (נמצא) בכל דרכיו" (ספר דברות המגיד, מאמרי תפילה).
אם רצונך שה' ימלא משאלות ליבך אף ללא תפילה, עליך לשמור את פיך שלא יצא ממנו דיבור לבטלה. וכאשר יקיים האדם את דבריו ולא יוציא מפיו דיבור לבטלה, ימלא ה' משאלותיו! (ע"פ בן איש חי דרושים, מטות חוכמת חיים).
כשהיה בן שלוש הכיר אברהם אבינו את בוראו (גמרא נדרים לב.). בני כמה אנו צריכים להיות, כדי להכיר את בוראנו...?
מובא בזוהר הקדוש שכאשר אדם מתפלל בכוונה, המלאכים מקבלים את תפילתו ומעלים אותה לקב"ה, ומדיבורי התפילה בונה הקב"ה עולמות. וזו לשון הזוהר עם פירוש "מתוק מדבש":
"וכד בר נש אפיק הבלים ודיבורים בצלותיה" [פירוש: כשאדם מוציא הבלים מן הלב ודיבורים מן הפה בתפילתו ומתפלל בכוונה] אז "כמה עופין פתחין גדפייהו ופימייהו לקבלא לון" [פירוש: כמה עופים שהם מלאכים פותחים את כנפיהם ופיהם כדי לקבל את דיבורי התפילה ולהעלותם לקב"ה, ואז הקב"ה לוקח את אלו הדיבורים ובונה בהם עולמות]. (מקור המאמר תיקוני זוהר ת' דף קה)
הטעם, מפני שיש אדם שאינו זכאי שה' יקבל את תפילתו, אלא רק לאחר תחנונים ודמעות, ואפילו יש בידו זכויות ומעשים טובים. נאמר על חנה: "והיה כי הרבתה להתפלל", מכאן למדים שכל המרבה להתפלל נענה, ואפילו אם לפעמים אינו יכול לבכות ממש, מכל מקום ישתדל להתפלל בקול של בכי, ולכן אמר הכתוב: "כי שמע ה' קול בכיי".
אמרו חז"ל בגמרא הקדושה (ברכות לב:): "שערי דמעה לא ננעלו" (עמוד התפילה, טעמי המצוות).
הרב הגאון בן ציון מוצפי שליט"א
"יזהר האדם שלא להתפלל מתוך עצבון כי נפשו אינה יכולה לקבל האור הראוי לה בתפילה, ואין תפילתו עולה למרום כשהוא עצוב, וגם כשהוא שרוי בצרה או בצער חס ושלום, ישמח במחשבתו שהנה הוא יכול לדבר עם מלך מלכי המלכים שישמע בקשתו" (אורחות ציון חלק א עמ' רלח).
יהי רצון שה' ישמע את תפילות עם ישראל ונזכה שכל משאלות ליבנו יתגשמו לטובה ולברכה, ושנזכה במהרה לבניין בית מקדשנו.
אכי"ר.
הצב"י ארז קדוסי.
תודה לזמר נהוראי אריאלי - 'להרגיש קרוב':
מסרו שם של יקירכם שנפטר והעניקו לו זכות מיוחדת בעולם העליון >>>
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו