
חדשות

העוצמה הגוברת של התחרות בשוק הרכב החשמלי הסיני והעולמי מתחילה לתת את אותותיה גם על היצרניות הגדולות ביותר. חברת BYD, שנחשבת ליצרנית הרכב החשמלי הגדולה בעולם, פרסמה בתחילת השבוע את דוח הרבעון השני של 2025 - ובו נרשמה ירידה של כ־30% ברווח בהשוואה לרבעון הקודם. בעקבות הדוח צנחה מניית החברה בכ־8% עם פתיחת המסחר, אם כי בהמשך תיקנה מעט כלפי מעלה.
מדובר בירידה הרבעונית הראשונה של BYD מאז תחילת 2022. שיעור הרווח הגולמי של החברה ברבעון עמד על 16.27% - ירידה של 1.15% לעומת התקופה המקבילה אשתקד וירידה חדה יותר של 3.8% ביחס לרבעון הראשון השנה.
לצד הירידה ברווחיות, ההכנסות דווקא הצביעו על מגמת צמיחה: ברבעון השני נרשמה עלייה של 14% לעומת השנה שעברה. החברה מכרה כ־1.145 מיליון כלי רכב חשמליים ונטענים (פלאג-אין), נתון המהווה גידול של 16% בהשוואה לרבעון המקביל ושל 14.4% לעומת הרבעון הראשון השנה.
אנליסטים מזהירים כי "מלחמת המחירים" בשוק הרכב הסיני מאלצת את כלל היצרנים - כולל הגדולים והחזקים שבהם - להוריד מחירים באופן אגרסיבי, תוך השקעות עתק בשדרוג דגמים והאצת פיתוחים חדשים. בחודש שעבר הכריזה BYD על גרסאות מוזלות של כמה מדגמיה הפופולריים, במהלך שנועד להתמודד עם צעדים דומים מצד מתחרותיה.
גם טסלה לא נותרה מאחור. אמש (ראשון) הודיעה החברה על הוזלה של כ־1,200 דולר במחירה של גרסת הטווח הארוך של טסלה 3, שהושקה בסין רק בחודש שעבר. המהלך נתפס כסימן נוסף לכך שהתחרות הקשה דוחפת את כלל היצרנים לקצה.
גורמים בענף מעריכים כי אם מגמת הורדות המחירים תימשך, ייתכן והממשלה הסינית תיאלץ להתערב כדי לבלום את ההוזלות הבלתי מבוקרות - שעלולות לפגוע ברווחיות החברות ולערער את יציבות השוק כולו.
מתחילים את השנה עם זכויות של זיכוי הרבים וזוכים בשפע עצום - לחצו כאן >>>
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו