
חדשות

מהפכה על ארבע: לפי נתונים שהתפרסמו הערב (חמישי) ב"גלובס", ישראל הפכה למדינה המובילה בעולם המפותח בנתח שוק של רכבים מתוצרת סין, עם שיעור חסר תקדים של 25.5% מכלל המסירות ברבעון הראשון של 2025.
לשם השוואה, באוסטרליה, שנמצאת במקום השני, נתח השוק הסיני עמד על כ־20%. באירופה - רק 4.1% בחודשיים הראשונים של השנה, על אף עלייה חדה ביחס לשנה שעברה. בברזיל, לצורך השוואה, מדובר בכ־7% בלבד.
בסוף אפריל 2025 נרשם רף סמלי: יותר מ-200 אלף רכבים סיניים עלו על כבישי ישראל מאז 2020, רובם בשנתיים האחרונות. מעבר למספרי המסירות, מדובר גם בשינוי תפיסתי עמוק בקרב הצרכן הישראלי, שבוחר במותגים כמו BYD, ג'ילי, סרס, MG ו־BAIC - לא רק בזכות מחיר, אלא בזכות עיצוב, אבזור ותמורה אמיתית לכסף.
ישראל הפכה לא רק למובילה בנתח שוק, אלא גם למדינה המפותחת עם מספר המותגים הסיניים הגדול ביותר: כיום משווקים כאן 21 מותגים שונים - ועד סוף השנה צפויים להיכנס לפחות חמישה חדשים.
השוק הישראלי, שהיה עד לא מזמן מובלעת חשמלית בלבד עבור הסינים, התרחב השנה משמעותית. חברות הרכב הסיניות, בעידוד היבואנים, מרחיבות כעת את ההיצע לדגמי פלאג-אין, היברידיים ואפילו בנזין, כדי לפנות לקהלים רחבים יותר.
בשליש הראשון של 2025, הסינים החזיקו: ב־92% מנתח שוק הפלאג-אין בישראל (מתוך 6.1% מסך המסירות), וב־6.6% משוק הרכב ההיברידי, זינוק לעומת פחות מ־1% בשנה שעברה.
השבוע נרשמו כמה השקות בולטות:
BYD Dolphin SURF, הגרסה האירופית של ה־Seagull הסינית, הושקה בישראל עם טווח של עד 322 ק"מ ומחיר תחרותי שמתחיל ב־115 אלף שקל.
ג'ילי EX5, מחליף ה־Geometry C, נחת בארץ עם טווח של עד 430 ק"מ, תא מטען ענק ואבזור עשיר - החל מ־162 אלף שקל.
יונדאי טוסון היברידי - הגרסה האמריקאית, הגיעה לישראל עם מידות מוגדלות ומחירים של 200-249 אלף שקל.
סקירה שפרסמה סוכנות הידיעות הסינית XINHUA תיארה את שוק הרכב הישראלי כ"מוקד צמיחה בולט עבור הרכב הסיני". לדעתם, "האמינות, החדשנות והמחיר האטרקטיבי" הם שילוב מנצח. בישראל מעריכים שעד סוף 2025, נתח השוק של רכבים סיניים יגיע לכ־30% מכלל המסירות - יעד שאפתני, אך לפי הנתונים, בהחלט אפשרי.
מתחילים את השנה עם זכויות של זיכוי הרבים וזוכים בשפע עצום - לחצו כאן >>>
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו