
חדשות

חג הפורים הקרוב, שיחול בימים שישי עד ראשון הבאים מכיוון שמדובר ב"פורים המשולש", עומד השנה בסימן חזרה לשגרה לצד המלחמה, כאשר אחד המאפיינים הבולטים הוא עלייה חדה בביקוש לתחפושות בהשראת חיילים וכוחות הצלה. כך עולה מהערכות בענף הצעצועים בלשכת איגוד המסחר, על פי דיווחי בעלי חנויות.
מאיר קלוגהפט, יו"ר ענף הצעצועים באיגוד לשכות המסחר ומנכ"ל חברת "שחק נא", ציין: "מזה כמה שנים שחג הפורים נחגג תחת צל של אירועים קשים - בין אם זה מגפת הקורונה, אירועי טרור או מלחמה. השנה, התחושה היא שעם ישראל מחפש דרך לחזור לשגרה, בעיקר דרך חג הפורים שהוא חג הילדים והמשפחות".
לפי סקר שנערך על ידי חברת צ'מנסקי בן שחר עבור איגוד לשכות המסחר, ההוצאה הממוצעת למשפחה על תחפושות ואביזרים עומדת על 70-80 ש"ח לילד, כאשר סך כל הצריכה לפורים מהווה כ-10% מסך הרכישות השנתיות בענף הצעצועים, המוערך בכ-140 מיליון ש"ח.
מגמה נוספת שעולה מהנתונים היא עלייה חדה ברכישת תחפושות מאתרים בינלאומיים - 78% מהישראלים יזמינו תחפושות מחו"ל, לעומת 55% בלבד אשתקד. הסיבה לכך היא מחירים נמוכים יותר ושפע גדול יותר של אפשרויות.
בעלי החנויות בארץ מקווים שלקראת החג נראה גם עלייה בקנייה המקומית, וזאת על רקע יוזמות שונות שקוראות לציבור לתמוך בעסקים ישראליים.
מתחילים את השנה עם זכויות של זיכוי הרבים וזוכים בשפע עצום - לחצו כאן >>>
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו