יהדות
במהלך שיעורו של ראש מוסדות 'אור החיים' וחבר מועצת חכמי התורה, הגאון רבי ראובן אלבז, שעסק במעלתו ובחשיבותו של 'תיקון חצות', התרחש רגע מטלטל, ראש הישיבה לא הצליח לעצור את דמעותיו ופרץ בבכי קורע לב מול תלמידיו, כאשר החל לדבר על גודל ההקרבה של לוחמי צה"ל אשר מסרו את נפשם במערכה.
הרב אלבז ביקש לעורר את השומעים על החובה לקום לומר תיקון חצות בשעת חצות הלילה, להשתתף בצער השכינה ולזעוק על הצרות הפוקדות את עם ישראל. כאשר הגיע בדבריו להזכרת הלוחמים, נשבר קולו והוא התקשה להמשיך לדבר ברצף מרוב כאב. הרב ביטא בבכי את התחושות הקשות המלוות את הציבור לנוכח האבדות הרבות.
"אתה תקום תרחם ציון, תתפלל על חורבן בית המקדש, על גלות ישראל, על צרות עם ישראל, על חולים, על החיילים!"
זעק הרב אלבז בקול חנוק מדמעות, ואז נעצר, כשהוא מנסה לנשום עמוקות מרוב סערת רגשות ומתייפח על כסאו.
לאחר דקות של שתיקה רועמת, בהן ניסה לאסוף את כוחותיו, המשיך הרב בבכי סוער, כשהוא מתאר בקול לוחש ורוטט את כאב הפרידה של המשפחות מהבנים שיצאו אל הקרב ולא חזרו.
"מסכנים צעירים הולכים... יצאו מהבית... אמרו שלום. לא ידעו שזה השלום האחרון. לא חלמו שזה השלום האחרון שלהם. חיילים צעירים, מפקדים בכירים, שמסרו נפשם, ממש מסירות נפש, על קדושת השם!"
הרב הסביר שהזעקה והתחינה לגאולה השלמה של כנסת ישראל, מתוך הכאב על החיילים, על החולים הסובלים ועל המשפחות המתמודדות עם קשיים כלכליים ומצוקות קיומיות, צריכות להפוך לשוועה גדולה לפני הקדוש ברוך הוא, שיביא קץ לצרות ויגאל את עמו במהרה.
הבכי של הרב אלבז הציב תזכורת כואבת לכל השומעים, כי מאחורי כל חלל ישנו עולם מלא, וכי התפקיד של הנותרים בעורף הוא להרבות בתפילה ובתחנונים, לפתוח את הלב ולבקש מהבורא שיביא כבר את הגאולה השלמה ויגאל את עמו ישראל מכל סבלם.
מסרו שם של יקירכם שנפטר והעניקו לו זכות מיוחדת בעולם העליון >>>
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו