
חדשות

קימברלי-קלארק, אחת מהחברות המובילות בעולם בתחום מוצרי ההיגיינה, הודיעה היום (חמישי) על מכירת עסקי הטישו והקלינקס שלה מחוץ לצפון אמריקה לחברת סוזאנו הברזילאית תמורת סכום עתק של 3.5 מיליארד דולר. העסקה נחשפה לראשונה בעיתון "וול סטריט ג'ורנל" וצפויה להיחתם כבר בימים הקרובים, אלא אם שיחות הרגע האחרון יכשילו את המהלך.
המהלך הוא חלק מארגון מחדש רחב היקף שמבצעת קימברלי-קלארק, שמייצרת בין היתר גם את המותגים "האגיס", "קוטקס" ו"סקוט". מטרת הארגון מחדש היא התמקדות בשלוש חטיבות רווחיות, בהן שוק הטיפול האישי ושוק ארצות הברית, תוך מיקוד בנכסים בעלי פוטנציאל רווחי גבוה יותר.
במכירה נכללים פעילות הטישו של החברה במדינות רבות, כולל ישראל, וניירות כמו קלינקס, נייר טואלט, מגבות נייר ומטליות ניקוי לצרכנים פרטיים ועסקיים. על פי הדיווחים, יחידת הטישו שנמכרת היא הקטנה והפחות רווחית מבין שלוש החטיבות של קימברלי-קלארק, עם מכירות שנתיות נמוכות מ־3.5 מיליארד דולר ורווחיות מצומצמת במיוחד.
מאחורי הקלעים, אחד הגורמים המרכזיים להחלטה נעוץ במכסים החדשים שהטיל נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, כחלק ממדיניות סחר אגרסיבית שגרמה לטלטלה בקרב יצרניות אמריקאיות. החברה ציינה כי בעקבות המהלך היא נאלצת להתמודד עם עלויות חדשות בגובה של 300 מיליון דולר ב־2025 בלבד, מתוכן שני שלישים נובעים ממכסים שהוטלו על ייבוא מסין. בעקבות זאת, קימברלי-קלארק אף הורידה את תחזיות הרווח השנתיות שלה.
לדברי מנכ"ל החברה, מייקל הסו, קימברלי-קלארק תוכל להסתגל למציאות הכלכלית החדשה באמצעות התאמת שרשרת האספקה והפחתת חשיפה לשווקים מאתגרים, מבלי להעלות מחירים לצרכנים. החברה כבר ביצעה מהלכים דומים בעבר: בשנה שעברה מכרה את חטיבת מוצרי ההגנה האישית לחברת אנסל האוסטרלית תמורת 640 מיליון דולר.
העסקה הנוכחית תעניק לקימברלי-קלארק הזדמנות להתמקד בשוק האמריקני - פעילות הליבה שלה - בו רשמה מכירות של כ־11 מיליארד דולר בשנה החולפת. במקביל, היא תמשיך להפעיל את חטיבת הטיפול האישי הבינלאומית, עם מכירות של כ־5.7 מיליארד דולר.
מתחילים את השנה עם זכויות של זיכוי הרבים וזוכים בשפע עצום - לחצו כאן >>>
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו