80% מהולכי הרגל שנפגעו בתאונת דרכים חצו במעבר חצייה
מעבר חצייה. (צילום: sevenke / shutterstock)

חדשות

80% מהולכי הרגל שנפגעו בתאונת דרכים חצו במעבר חצייה

מנתוני "אור ירוק" עולה כי בשנת 2024 נפגעו 1,507 הולכי רגל בעת חציית כביש - רובם המכריע במעברי חציה, ובמיוחד בכאלה שאינם מרומזרים

מאיר פרץ
הוספת תגובה
80% מהולכי הרגל שנפגעו בתאונת דרכים חצו במעבר חצייה
מעבר חצייה. (צילום: sevenke / shutterstock)
אא

מעברי החציה - המקום שבו הולכי רגל אמורים לחצות את הכביש בבטחה - הפכו לזירת סיכון משמעותית בחיי היומיום בישראל, כך עולה מנתונים חדשים שמפרסמת עמותת אור ירוק: רוב הולכי הרגל שנפגעו בתאונות דרכים במהלך 2024 נפגעו דווקא בעת חציית כביש בתוך מעבר חציה.

לפי הנתונים, 1,507 הולכי רגל נפגעו בתאונות דרכים במהלך 2024 כאשר חצו את הכביש במעבר חציה - נתון המהווה 80% מכלל הולכי הרגל שנפגעו בעת חציית כביש בשנה זו. עוד עולה מהדו"ח, כי 66% מתוך כלל הנפגעים במעבר חציה - נפגעו במעברי חציה שאינם מרומזרים, בעוד 14% נפגעו במעברי חציה מרומזרים, מה שמעיד על בעיה מערכתית חמורה בתשתיות ההולכים ברגל בישראל.

לדברי עו"ד יניב יעקב, מנכ"ל עמותת אור ירוק, הנתונים צריכים להדיר שינה מעיניהם של קובעי המדיניות: "הולכי הרגל הפכו לשקופים. מעברי החציה בישראל אינם ערוכים להגן עליהם כפי שנדרש. מעבר החציה, שאמור להיות המקום הבטוח ביותר לחציית כביש, הפך למלכודת מוות. כדי למנוע את הנפגע הבא, חייבים לסמן היטב את מעברי החציה, להתקין בהם תאורה מספקת, להגביהם במקומות מועדים לסיכון, ולהציב רמזורים או פסי האטה בסביבה העירונית". 

מנתוני אור ירוק עולה עוד כי המצב חמור במיוחד באזורים עירוניים, שם התנועה הרגלית גבוהה. תכנון לקוי, סימון דהוי, מחסור בתמרור מתאים ותאורה לקויה - כל אלה תורמים למצב שבו הולך רגל חוצה כביש בתום לב, אך עלול להפוך לקורבן של רכב חולף שאינו מבחין בו בזמן.

העמותה פונה בדרישה למשרד התחבורה ולרשויות המקומיות להקצות תקציבים וליישם מדיניות מחמירה יותר באכיפת מהירות בסביבת מעברי חציה, בשיפור תשתיות והתקנת אמצעים טכנולוגיים שיזהו תנועה של הולכי רגל ויתריעו בפני נהגים.

ההמלצות של אור ירוק כוללות: סימון בולט בצבע אדום וצהוב במעברי חציה; הצבת פסי האטה בכניסות לשכונות מגורים ובקרבת בתי ספר; הגבהת מעברי חציה באזורים מועדים; הצבת תאורה ייעודית בלילה; התקנת מצלמות מהירות בסמוך למעברים מסוכנים וכן חינוך והסברה בבתי ספר ובקרב נהגים. 

"אין סיבה שבישראל של 2025 הליכה על מעבר חציה תהפוך להימור על החיים," סיכם עו"ד יעקב.

להמשך קריאה
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו
שידור חי