
חדשות

משרד התחבורה, רשות החדשנות, רשות התעופה האזרחית וחברת נתיבי איילון הודיעו היום (שני) על פתיחת הקול הקורא השלישי במסגרת מיזם התחבורה האווירית של ישראל - מיזם שמבקש להכניס את התחבורה האווירית לתוך החיים האזרחיים בשגרה. כן, זה כולל גם שליחויות ברחפנים, ניטור תשתיות מהשמיים - ואפילו מוניות אוויר.
המהלך החדש מהווה המשך ישיר להצלחת שני הקולות הקוראים הקודמים, שבמהלכם בוצעו מעל 25 אלף טיסות ניסוי, פותח מודל הפעלה לרשת רחפנים ארצית, והוקמה תשתית רגולטורית חדשנית המוכרת בעולם. כעת, המיזם מתרחב לשטח: טיסות ארוכות טווח, כניסה לערים חדשות ויישומים מסחריים בקנה מידה מלא - ממסחר ועד רפואה.
שרת התחבורה, מירי רגב, הצהירה כי המיזם מהווה בסיס אסטרטגי להייטק התחבורתי הישראלי: "מי שלא יעמוד בקצב, יישאר מאחור. לצד הרכב החכם - עכשיו מגיע גם השמיים החכמים. ישראל תוביל".
לדבריה, משרד התחבורה משקיע ביצירת סביבת מו"פ אידיאלית שתמשוך סטארטאפים, חברות תעופה חכמות, גורמי רגולציה ויזמי תשתיות לשתף פעולה במטרה "לפרוץ את גבולות האפשר".
מנכ"ל רשות החדשנות, דרור בין, ציין כי ישראל מתקרבת בצעדי ענק לעידן של "תחבורה אווירית אוטונומית". לדבריו: "הרחפנים שיהפכו לשליחים, האמבולנסים שיעופו בשמים, ומוניות האוויר שיקחו אותנו מעל הפקקים - זה כבר לא 'אולי' אלא שאלה של מתי".
כחלק מהפיתוחים, יושם דגש על טכנולוגיות בינה מלאכותית שינהלו את התעבורה האווירית, תוך חיבור עם תשתיות UTM - מערכת לניהול חכם של תנועת כטב"מים באזורים אזרחיים.
הקול הקורא השלישי קורא לשחקנים טכנולוגיים ומסחריים להגיש הצעות לפיילוטים באזורים חדשים, תוך שילוב טיסות למרחקים גדולים ושירותים ציבוריים חדשניים. בין השותפים הפוטנציאליים: חברות סטארט־אפ, אוניברסיטאות, ארגונים ממשלתיים וחברות פרטיות.
כבר עכשיו פועלים בישראל שחקנים בינלאומיים ואזוריים שבוחנים את המודל - וניכר כי הניסיון שנצבר כאן מושך עניין עולמי.
מתחילים את השנה עם זכויות של זיכוי הרבים וזוכים בשפע עצום - לחצו כאן >>>
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו