
חדשות

משרד התחבורה עומד בימים אלו בפני החלטה היסטורית שעשויה לחולל מהפכה תחבורתית בדרום גוש דן, לאחר שנים של הבטחות מתעכבות, כך דווח הערב (ראשון) ב"גלובס": בעקבות החלטת המועצה הארצית לתכנון ובנייה לבטל את הקמתם של שניים מתוך שלושת חניוני הענק שתוכננו לאורך כביש 5 - חניוני מורשה ותקווה - משתחררים כ-2 מיליארד שקלים מהתקציב שיועד להם. כעת נשקלת האפשרות להשקיע סכום זה בהארכת הקו האדום של הרכבת הקלה, מבת ים עד מתחם האלף בראשון לציון.
ביטול החניונים, שבעבר הוגדרו כמוקדים מרכזיים בפרויקט "הנתיבים המהירים", נובע מדרישת עיריית תל אביב והביא לערעור בסיסי על כדאיות המיזם כולו. העלויות הגבוהות שכללו גם תפעול מערך שאטלים בעלות של 80 ש"ח לנוסע, התבררו כבלתי משתלמות במציאות המשתנה של התחבורה הציבורית.
לעומת זאת, הארכת הקו האדום - הרכבת הקלה הראשונה שפועלת בגוש דן - נראית כיום כפתרון יעיל, מתקדם וזול יותר לקידום תחבורה ציבורית נרחבת. כיום הקו מסיע כ-100 אלף נוסעים ביום ומחבר את פתח תקווה לבת ים. הארכתו צפויה להוסיף ארבע תחנות חדשות ולחבר את המערב של ראשון לציון לרשת התחבורתית הארצית.
על פי התכנון, התחנה הסופית של הקו האדום תוקם בסמוך לתחנת רכבת משה דיין ותשתלב עם הקו הירוק העתידי (דרך חולון לתל אביב והרצליה), הקו החום (דמוי מטרונית) שיחבר בין ראשון לציון, רמלה ולוד, וכן עם פרויקט המטרו העתידי. במילים אחרות - מתחם האלף עשוי להפוך לצומת תחבורתי עצום ומרכזי.
התקציב להארכת הקו נאמד בכמיליארד שקלים לפחות, ולדברי גורמים במשרד התחבורה - מדובר באפשרות המובילה להקצאת הכספים שהתפנו. הצהרות עבר של שרת התחבורה מירי רגב לקידום המיזם שבו ועלו לסדר היום, וכעת ייתכן שהמהלך יזכה לאור ירוק.
אם אכן תתקבל ההחלטה, תזכה ראשון לציון - העיר הרביעית בגודלה בארץ - לשדרוג תחבורתי משמעותי במיוחד שיענה על הביקושים ההולכים וגוברים, יפחית עומסי תנועה, ויציב אותה בחזית ערי המטרופולין המחוברות.
מתחילים את השנה עם זכויות של זיכוי הרבים וזוכים בשפע עצום - לחצו כאן >>>
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו