יהדות
למה אנשים חוזרים על אותן טעויות?
הטעות הגדולה שלנו היא לחשוב שאנשים עושים מה שהם חושבים שנכון.
זה לא נכון.
אנשים עושים מה שנותן להם תחושה ואשליה של ביטחון.
לכן אדם יכול לדעת שעישון מזיק, ובכל זאת לעשן. לדעת שכעס הורס את הבית, ובכל זאת לכעוס. לדעת שאוכל לא בריא פוגע בו, ובכל אופן להמשיך לאכול אותו. לדעת שדחיינות הורסת לו את החיים, ובכל זאת לדחות.
למה?
מפני שכל התנהגות פותרת בעיה כלשהי.
הכעס נותן כוח. הדחיינות נותנת הקלה. העישון נותן רוגע. האכילה מאפשרת הסחת דעת. השליטה נותנת ביטחון.
כל עוד האדם רואה רק את הנזק של ההתנהגות הרעה, כמו אכילה רגשית, כמו עישון, כמו כעס, הוא רואה רק את הנזק. אם הוא לא רואה את הרווח הסמוי של הנפש, הוא לא יבין למה הוא ממשיך ליפול.
לכן השאלה אינה: למה אני עושה טעויות?
השאלה היא: מה אני מרוויח מהטעות?
האדם נאחז במה שההרגל נותן לו.
וכאשר מוצאים דרך בריאה לקבל את אותו צורך, הטעות מתחילה לאבד את כוחה.
מסרו שם של יקירכם שנפטר והעניקו לו זכות מיוחדת בעולם העליון >>>
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו