
חדשות

הקרב בין נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לענקית הקמעונאות וולמארט תפס בסוף השבוע תאוצה, כשהנשיא האמריקני יצא בגלוי נגד הכוונה של הרשת להעלות מחירים בעקבות מכסים חדשים שהוטלו במסגרת מדיניות הסחר שלו. הפוסט שפרסם טראמפ ברשת Truth Social היה תקיף מאי פעם: "וולמארט צריכה לאכול את המכסים - לא הלקוחות. אני אעקוב, וכך גם הלקוחות שלכם!!!".
המתקפה הפומבית הגיעה זמן קצר לאחר שראשי וולמארט הזהירו בשיחת משקיעים כי ייאלצו להעלות מחירים בשל המכסים. "לא ראינו עליות בסדר גודל כזה בעבר", אמר מנהל הכספים של החברה. ברקע נמצאת מדיניות המכסים שמטיל טראמפ על מוצרים מיובאים, בעיקר מסין, במסגרת קו כלכלי שמטרתו להחזיר ייצור לאמריקה.
מנכ"ל וולמארט, דאג מקמילון, ניסה להרגיע את הרוחות וציין כי במקרים רבים הרשת תנסה להימנע מהעלאת מחירים, אך הודה: "המכסים הגבוהים יותר יובילו למחירים גבוהים יותר".
החשיבות של וולמארט לארצות הברית משמעותית במיוחד: למעלה מ-90% מהאמריקנים מתגוררים בטווח של 16 ק"מ מסניף וולמארט - מה שהופך אותה לרשת בעלת השפעה ישירה על יוקר המחיה. כל שינוי במחיריה גורר אחריו "אפקט דומינו" בכל רשתות השיווק, כך לפי מחקר של Dataweave שפורסם ברויטרס.
דו"ח של הוול סטריט ג'ורנל הראה שבעת גלי האינפלציה של 2021-2022, העלאות המחירים של וולמארט היו מתונות בהשוואה למתחרות (כ-3% מול 7%-9%), מה שסייע לבלום את העליות ברחבי המשק האמריקני.
בתגובה ישירה לדברי טראמפ, מסרה דוברת החברה: "וולמארט תמיד עשתה כל מאמץ לשמור על המחירים נמוכים - ונמשיך לעשות כך ככל שנוכל. עם זאת, במציאות של לחצים גוברים, ספק אם הרשת תוכל לעמוד בציפייה לא לאכול את כל המכסים".
מתחילים את השנה עם זכויות של זיכוי הרבים וזוכים בשפע עצום - לחצו כאן >>>
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו