נמל אשדוד התייצב תחת אש, והרוויח הון עתק
נמל אשדוד. (צילום: פלאש 90)

חדשות

נמל אשדוד התייצב תחת אש, והרוויח הון עתק

בתוך כאוס ביטחוני וכלכלי - נמל אשדוד תפקד כעורק חיים קריטי לכלכלת ישראל, עמד בלחץ חריג בעקבות השבתת נמל אילת והפך למוקד לחדשנות טכנולוגית וצבאית

מאיר פרץ
הוספת תגובה
נמל אשדוד התייצב תחת אש, והרוויח הון עתק
נמל אשדוד. (צילום: פלאש 90)
אא

בעיצומה של המלחמה הקשה ביותר שידעה ישראל בעשור האחרון, נמל אשדוד הפך לחזית אסטרטגית הן במובן הביטחוני והן הכלכלי. יו"ר הדירקטוריון של הנמל, שאול שניידר, חשף היום (שלישי) בוועידת "ידיעות אחרונות" נתונים דרמטיים על תפקוד הנמל מאז פתיחת מלחמת "חרבות ברזל".

לדבריו, הנמל ספג בחודש הראשון ללחימה לא פחות מ-134 אלף תקיפות סייבר. "אנחנו מתקן אסטרטגי שחייב להמשיך לפעול בכל מצב - גם תחת אש", אמר שניידר. כך, כבר בימיה הראשונים של הלחימה, פעלו עובדי הנמל לפרוק ציוד ותחמושת לצה"ל, לעיתים תוך סכנת חיים.

סגירת נמל אילת עקב מתקפות החות'ים בים האדום העבירה את כל העומס דרומה - לנמל אשדוד. מאות אלפי רכבים מהמזרח הרחוק, שהיו מיועדים לאילת, הופנו לאשדוד, שהצליחה לעמוד בעומס במלואו. "המסחר לא נפגע", הדגיש שניידר.

תחת ירי - עם תוצאות שיא
למרות האתגרים, נמל אשדוד סיים את 2024 עם תוצאה מעוררת השראה: הכנסות של 1.05 מיליארד שקל ורווח נקי של 168 מיליון שקל. זאת, למרות ירידה של 16% בפעילות עקב הפסקת הייבוא מטורקיה. את הפער סגרו בין היתר ייבוא מוגבר של מלט ממצרים וכלי רכב מהמזרח.

קפיצה לחדשנות טכנולוגית
הנמל, שלא עצר רק בהישרדות, פתח גם זרוע חדשנות והשקיע ב-8 מתוך 96 סטארט-אפים שבחן. המערכות הסיניות הוסרו מהציוד הקריטי והוחלפו בציוד גרמני - בשיתוף פעולה עם חברות סייבר ישראליות.

"שאיפתנו היא לא להיות רק הנמל הגדול בישראל, אלא החכם ביותר", סיכם שניידר.

להמשך קריאה
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו
שידור חי