(צילום: elbud/shutterstock)

חדשות

"צמצום זמני ההמתנה": תכנית משרד הפנים לפתרון משבר הדרכונים

במהלך דיון אתמול (רביעי) בוועדת הפנים, הוצגה תכנית חדשה של משרד הפנים לצמצום זמני ההמתנה להנפקת דרכונים. מנכ"ל המשרד רונן פרץ מעריך כי במסגרת התכנית יונפקו תוך שנה מיליון

ת. כהן   
0
(צילום: elbud/shutterstock)
אא

אתמול (רביעי) התקיים דיון בוועדת הפנים והגנת הסביבה בראשות ח”כ יעקב אשר, במהלכו הוצגה תכנית המנכ"ל רונן פרץ, לפתרון בעיית זמני ההמתנה הארוכים והמתישים להנפקת דרכונים. שינוי הפרדיגמה, כך מסביר המנכ"ל - לא יחול על הנפקת דרכונים זמניים.  

אלו דבריו של פרץ: “כתוצאה מהקורונה נוצר ‘מאגר’ של 700 אלף תורים שיש צורך לרוקנו. עד לפני הקורונה משך ההמתנה לדרכונים היה קצר מאוד כי רשות האוכלוסין יודעים לעשות את העבודה."  

פרץ המשיך ואמר: "כרגע יש שני צווארי בקבוק שמעכבים את הנפקת הדרכונים – המוקד הראשון הוא בלשכות האוכלוסין, שם מחכים חצי שנה לתור, והמקום השני הוא ביחידת ההדפסות – שם יש פערים טכנולוגיים ואין לנו יכולת ייצור בלתי מוגבלת”.  

עוד הסביר המנכ"ל: “ההנחיה כרגע היא לחזור ולתגבר ברמה של שתי משמרות לפחות. אנחנו נכפיל את יכולת הייצור של הדרכונים באופן שיצמצם קצת את הפער. המוקד השני הוא בלשכות האוכלוסין. ההצעה שלנו היא שארבע לשכות אוכלוסין גדולות – באר שבע, תל אביב, ירושלים וחיפה – יפעלו עד חצות, כאשר מהשעה 16:00 ועד חצות העובדים יעסקו בהנפקת דרכונים ביומטריים בלבד." 

פרץ הסביר על היעד הצפוי ואמר: “אנחנו צופים שבמשך תקופה של שנה, אם נעמוד בקצב הזה, נגיע למיליון דרכונים נוספים בשנה, מעבר למה שעשינו עד היום. הקושי באירוע הזה הוא כוח האדם ולכן ביקשתי להסיט כוח אדם קיים. כרגע יש 50 עובדים בהליכי קליטה – ההליך הוא קשה וגם צריך להכשיר אותם לעבודה. אנחנו מבינים את הצורך בשיפור השירות." 

לסיום אמר מנכ"ל משרד הפנים: “היה קושי גדול לדרוש מהעובדים שגם כך עובדים קשה מאוד בקבלת קהל, שיעבדו שעות נוספות עד חצות. אנחנו מבינים שנצטרך לתמרץ את עבודתם כראוי. ישבתי עם ועד העובדים וההסתדרות בעניין זה ויש נכונות להתגייס, ויש הבנה של האירוע גם מבחינת האוצר”. 

להמשך קריאה
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו
שידור חי