במקום עובדים – סוכנים דיגיטליים: מהפכת ה-AI רק התחילה
רובוט בעבודה.(צילום: ORION PRODUCTION/shuttrstock)

חדשות בעולם

במקום עובדים - סוכנים דיגיטליים: מהפכת ה-AI רק התחילה

סקר ענק חושף: עלייה של מאות אחוזים בשימוש בבינה מלאכותית במקומות העבודה. האם מדובר בתחילתו של עידן חדש - או בהבטחה מוקדמת מדי?

אוריאל פדרמן
הוספת תגובה
במקום עובדים – סוכנים דיגיטליים: מהפכת ה-AI רק התחילה
רובוט בעבודה.(צילום: ORION PRODUCTION/shuttrstock)
אא

המהפכה הדיגיטלית ממשיכה להתגלגל לתוך מקומות העבודה - וסוכני בינה מלאכותית (AI Agents) הופכים בהדרגה לשחקנים פעילים בזירת העבודה הארגונית. יצרניות טכנולוגיה מובילות, ובראשן Salesforce, מציגות חזון שאפתני: סוכנים אוטונומיים שיבצעו משימות, יענו לפניות לקוחות, יסייעו לצוותים - ויחליפו חלק ניכר מהעבודה הידנית.

אלא שבדו"חות החדשים שפרסמה חברת המחקר גרטנר עולה קול אחר: ההבטחה קיימת, אך הדרך אליה רצופה אתגרים, ובעיקר - ציפיות לא ריאליות.

העובדים - מתלהבים, מיישמים - ודורשים עוד

סקר מקיף של חברת Slack (שבבעלות Salesforce) שכלל 5,000 עובדים ברחבי העולם, חשף זינוק של 233% בשימוש יומיומי בבינה מלאכותית מאז סוף 2024. הנתונים מדברים בעד עצמם: 81% מהעובדים שעושים שימוש ב-AI מרוצים יותר ממקום עבודתם, ו-64% מדווחים על עלייה בפרודוקטיביות.

המשתמשים אינם מסתפקים באוטומציה של משימות פשוטות: 96% מהם ציינו שה-AI מאפשר להם לבצע פעולות שמעולם לא היו בתחום יכולותיהם, ו-154% מהם דיווחו על שיפור ביכולות מקצועיות בעקבות סוכנים חכמים.

דור ה־Y מוביל את השינוי - הצעירים מתרגלים אליו

הפער הבין-דורי מורגש היטב: בני דור המילניום (35-25) מפגינים שליטה גבוהה יותר בטכנולוגיה (30%) לעומת דור ה-Z (18-25) עם 22% בלבד. ועדיין, רבים מהצעירים רואים ב-AI כלי שמחזק את תחושת החיבור לארגון, מגביר מעורבות, ואף מעודד שיתוף פעולה עם עמיתים.

Salesforce דוחפת - גרטנר מרסנת

בצל ההתלהבות, Salesforce הכריזה לאחרונה על Agentforce 3 - גרסה מתקדמת לפלטפורמת הסוכנים האוטונומיים שלה. הכלי החדש כולל רכיבי ניטור ושליטה - במטרה להרגיע את חששות הארגונים מהתנהגות בלתי צפויה של הסוכנים, שיכולה להוביל לטעויות חמורות ואף לנזק עסקי.

עם זאת, אנליסטית בכירה בגרטנר, אנושרי ורמה, טוענת שרוב היוזמות כיום נותרות בגדר ניסויים: "ההייפ סביב הטכנולוגיה מסיט את הפוקוס מהעלויות, מהמורכבות ומהצורך באסטרטגיה זהירה. חלק מהפרויקטים עלולים להיקבר עוד לפני ההטמעה".

לפי תחזית גרטנר: עד 2027, 40% מהיוזמות בתחום סוכני ה-AI עלולות להיפסק - בשל חוסר תוחלת עסקית, עלויות או יישום לקוי.

חזון עתידי: פחות בני אדם, יותר בינה

למרות הזהירות, התחזית של גרטנר לטווח הרחוק דווקא מעודדת: עד 2028, כ-15% מהחלטות השוטפות בעסקים צפויות להתקבל בידי סוכנים אוטונומיים. כשליש מהאפליקציות הארגוניות ישלבו מנגנוני סוכני AI. הדינמיקה המסורתית של העבודה צפויה להשתנות - עם פרודוקטיביות משופרת ושיקול דעת אלגוריתמי שיחליף תהליכים אנושיים.

השאלה שנותרה פתוחה היא לא אם הבינה המלאכותית תיכנס - אלא באיזו דרך, כמה זה יעלה, וכמה מהר הארגונים יהיו מוכנים לכך.

להמשך קריאה
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו
שידור חי