כלכלה
סקר שביעות רצון הלקוחות שערך הפיקוח על הבנקים לשנת 2024 מצביע על שיפור בתפיסת השירות הבנקאי בקרב משקי הבית. הסקר, שנועד לבחון את איכות השירות מנקודת מבטם של הלקוחות ולעודד תחרות בין הבנקים, מראה כי תפיסת הוגנות המערכת הבנקאית עלתה ל-61%, עלייה של 7 נקודות האחוז בהשוואה לשנת 2023.
הממצאים מראים כי שביעות הרצון מהערוצים הדיגיטליים נותרה גבוהה במיוחד: 90% מהלקוחות מרוצים מהאפליקציות הבנקאיות ו-91% מאתרי האינטרנט. במקביל, חל שיפור בשביעות הרצון מהשירות בסניפים שעלתה ל-78%, ומהמוקדים הטלפוניים שעלתה ל-75%.
בדירוג ההמלצות על הבנקים מוביל בנק יהב עם 70%, אחריו מזרחי טפחות, מרכנתיל ודיסקונט - כולם מעל הממוצע העומד על 57%. בנק לאומי, הבינלאומי והפועלים מדורגים בהתאמה בתחתית הרשימה.
בתחום כרטיסי האשראי, שנבדק לראשונה השנה, נרשמה תפיסת הוגנות של 61%. עם זאת, נרשמה ירידה בשביעות הרצון מהמוקדים הטלפוניים ל-73%, לעומת 76% בשנה שעברה. נכונות הלקוחות להמליץ על חברת האשראי שלהם נותרה יציבה ועומדת על 59%.