ההסלמה נמשכת: ארה"ב תקפה 10 מטרות באיראן, טראמפ שיגר איום חריף
(צילום: apps media production/shutterstock)

חדשות בעולם

ההסלמה נמשכת: ארה"ב תקפה 10 מטרות באיראן, טראמפ שיגר איום חריף

סנטקום הודיע כי התקיפות בוצעו בתגובה ל"תוקפנות האיראנית נגד ספינות מסחריות" במצר הורמוז. איראן השיבה בתקיפת בסיסים אמריקניים בבחריין ובכוויית, ללא דיווח על נפגעים. טראמפ: "אם נשלים את העבודה צבאית, לא תהיה קיימת יותר"

עמית רוזנברג
הוספת תגובה
ההסלמה נמשכת: ארה"ב תקפה 10 מטרות באיראן, טראמפ שיגר איום חריף
(צילום: apps media production/shutterstock)
אא

פיקוד המרכז של צבא ארצות הברית הודיע הלילה (בין שבת לראשון) כי כוחות אמריקניים תקפו עשר מטרות צבאיות באיראן. מדובר בלילה השני ברציפות שבו מבוצעות תקיפות, בתגובה ל"תוקפנות האיראנית נגד ספינות מסחריות" באזור מצר הורמוז.

בסנטקום נמסר כי בין היעדים שהותקפו נכללו "תשתיות מעקב, מערכות תקשורת, אתרי הגנה אווירית, מתקני כטב"מים ויכולות להנחת מוקשים".

בתגובה לתקיפות, איראן תקפה בסיסים אמריקניים בבחריין ובכוויית. לפי הדיווח, לא נמסר על נפגעים.

במקביל נמשכים חילופי האיומים בין וושינגטון לטהרן. נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הזהיר כי "אם נשלים את העבודה צבאית, לא תהיה קיימת יותר", בעוד שבמשמרות המהפכה איימו כי "כל הפרה נוספת - תיענה בתגובה מוחצת".

בהודעה שפרסם לאחר התקיפות כתב טראמפ: "מטוסי ארצות הברית תקפו זה עתה אתרי אחסון טילים ומל"טים איראניים ואתרי מכ"ם חופיים, בגין הפרת הסכם הפסקת האש, שוב! ייתכן מאוד שהם לעולם לא ילמד".

להמשך קריאה
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו
שידור חי