מעכשיו לא תצטרכו לרוץ למשרד הפנים כדי להוציא אישורים בסיסיים
רשות האוכלוסין וההגירה. (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)

חדשות

מעכשיו לא תצטרכו לרוץ למשרד הפנים כדי להוציא אישורים בסיסיים

רשות האוכלוסין וההגירה משיקה שירות דיגיטלי חדש: קבלת תמצית רישום מורחבת בלחיצת כפתור דרך MyGov, ללא צורך בהגעה פיזית

מאיר פרץ
הוספת תגובה
מעכשיו לא תצטרכו לרוץ למשרד הפנים כדי להוציא אישורים בסיסיים
רשות האוכלוסין וההגירה. (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)
אא

בשורה חשובה: רשות האוכלוסין וההגירה, בשיתוף עם מערך הדיגיטל הלאומי, השיקו היום (שלישי) שירות דיגיטלי חדש ומהפכני, שיאפשר לכל אזרח ותושב בישראל להנפיק תמצית רישום מורחבת - בלחיצת כפתור - דרך האזור האישי הממשלתי MyGov. מדובר במהלך שצפוי להקל משמעותית על הליכים ביורוקרטיים ולחסוך זמן יקר למיליוני אזרחים.

תמצית רישום מורחבת היא מסמך רשמי הכולל נתונים אישיים מתוך מרשם האוכלוסין: שם מלא, תאריך לידה, מספר זהות, מצב משפחתי, שמות ההורים והילדים, כתובות עדכניות והיסטוריות ועוד. עד כה, נדרשו אזרחים להנפיק את המסמך על ידי פנייה פיזית ללשכת רשות האוכלוסין, או להמתין זמן ממושך לאחר הגשה מקוונת. השירות החדש מאפשר צפייה, הורדה וקבלת המסמך - באופן מיידי.

השירות זמין ללא עלות, ומבוסס על חתימה דיגיטלית מוכרת מטעם המדינה, כך שהמסמך תקף לצורכי הגשה לגורמים רשמיים, מוסדות ציבור, בנקים, חברות ביטוח, בתי משפט ועוד.

אורן אריאב, סמנכ"ל טכנולוגיות דיגיטליות ומידע ברשות האוכלוסין וההגירה, הסביר: "השירות החדש משלים שורת שירותים דיגיטליים שהשקנו בשנתיים האחרונות. למעשה, אנחנו מציבים את רשות האוכלוסין בחזית העולמית מבחינה טכנולוגית - עם אמירה ברורה: השירות מגיע אליכם, בלי תורים ובלי ניירת".

יוגב שמני, סמנכ"ל טכנולוגיות ושירותים דיגיטליים במערך הדיגיטל הלאומי, הוסיף: "המערכת החדשה היא נדבך נוסף בשיפור חוויית האזרח. מדובר בצעד משמעותי לצמצום הבירוקרטיה ולהנגשה מיטבית של שירותים ציבוריים - במיוחד עבור אוכלוסיות בפריפריה".

לשם קבלת המסמך, יש להתחבר לאזור האישי באתר MyGov ולהיכנס לעמוד "כל התעודות הדיגיטליות".

להמשך קריאה
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו
שידור חי